Detail komplexní úlohy Zprodukování reklamní kampaně "Uklidíme svoje město"

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Zprodukování reklamní kampaně "Uklidíme svoje město"

Kód úlohy

34-u-4/AC96

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

L0 (EQF úroveň 4)

Skupiny oborů

34 - Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie

Vazba na vzdělávací modul(y)

Všeobecné znalosti pro Reprodukčního grafika a Reprodukčního grafika pro média – 1. ročník

Škola

SŠ mediální grafiky a tisku, s.r.o., Beranových, Praha 9

Klíčové kompetence

Datum vytvoření

20. 06. 2019 08:39

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

12

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

1. ročník

Řešení úlohy

individuální, skupinové

Doporučený počet žáků

3

Charakteristika/anotace

Cílem komplexní úlohy je simulace reklamní kampaně. Velký důraz je kladen na schopnost zprodukovat část kampaně, která se týká přípravy tiskových dat a následného tisku. Součástí úlohy jsou pokročilejší znalosti v přípravě tiskových zakázek a volba správné tiskové techniky. Komplexní úloha prověří, zda jsou žáci schopni naplánovat reklamní kampaň, přijmout a zhodnotit tisková data, tato data zpracovat dle zadávací dokumentace a následně rozhodnout, která tisková technika bude pro tisk použita.

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Žák:

  • charakterizuje reklamní kampaň, její přípravu a použité prostředky
  • popíše příjem tiskových dat a jejich kontrolu
  • popíše pre-press jako přípravu tiskových dat v produkci reklamní kampaně
  • podle typu zakázky zvolí vhodnou tiskovou techniku v produkci reklamní kampaně
  • pořídí kontrolní náhled a nátisk a zhodnotí kvalitu tiskových výstupů

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Výsledek učení: Charakterizuje reklamní kampaň, její přípravu a použité prostředky

4 hodiny

  • žák popíše komunikaci a reklamu jako nástroj pro oslovení veřejnosti
  • žák  vysvětlí strategii reklamy
  • žák vysvětlí pojem „reklamní sdělení“

Výsledek učení: Popíše příjem tiskových dat a jejich kontrolu

2 hodiny

  • žák vyjmenuje nejčastější formáty grafických souborů
  • žák posoudí kvalitu tiskových dat a případně navrhne řešení pro jejich opravu
  • žák vysvětlí přenos tiskových dat s použitím online prostředků

Výsledek učení: Popíše pre-press jako přípravu tiskových dat v produkci reklamní kampaně

2 hodiny

  • žák vysvětlí zásady zpracování obchodní dokumentace
  • žák posoudí význam vstupní, mezioperační a výstupní kontroly v oblasti předtiskové přípravy
  • žák vyjmenuje jednotlivé výrobní operace a technické parametry v pre-pressu
  • žák popíše způsob zhotovení tiskové formy, posoudí správnost reprodukčních podkladů
  • žák vysvětlí pojem „digitální workflow“

Výsledek učení: Podle typu zakázky zvolí vhodnou tiskovou techniku v produkci reklamní kampaně

2 hodiny

  • žák vyjmenuje grafické techniky na principu tisku z plochy, hloubky, výšky a průtisku
  • žák posoudí ekonomickou výhodnost či nevýhodnost jednotlivých tiskových technik ve vztahu k tiskové zakázce
  • žák posoudí výhodnost či nevýhodnost jednotlivých tiskových technik z hlediska technologické zpracovatelnosti, rychlosti a kvality tisku aj.

Výsledek učení: Pořídí kontrolní náhled a nátisk a zhodnotí kvalitu tiskových výstupů

2 hodiny

  • žák charakterizuje kontrolní náhled a certifikovaný nátisk
  • žák posoudí rozdíly mezi kontrolním náhledem a certifikovaným nátiskem
  • žák vyjmenuje zařízení, na kterých je možné pořídit certifikovaný nátisk
  • žák posoudí situace, kdy stačí náhled a kdy je třeba pořídit kontrolní nátisk

Metodická doporučení

Doporučuje se vytvořit tzv. produkční týmy, které budou pracovat na úloze a výsledky pak vzájemně mezi sebou prezentovat.

Způsob realizace

Organizační forma výuky: teoreticko-praktická, průřezová

Prostředí: školní učebna pro praktické vyučování

Pomůcky

Žák i učitel:

  • počítač s připojením na internet
  • grafické programy Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Acrobat
  • kontrolní nátiskové nebo náhledové zařízení

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

Žák odevzdá vyplněné Pracovní listy 1, 2, 3.

Kritéria hodnocení

Žák vyřeší úlohu, pokud vyplní všechny tabulky obsažené v Pracovních listech 1, 2 a 3. Správnost řešení posoudí učitel dle souborů Pracovní listy 1, 2 a 3 – řešení od všech tří žáků v týmu a ohodnotí klasifikačními stupni 1–5.

Výsledná klasifikace: průměr z devíti dílčích hodnocení.

Doporučená literatura

  • M. Kaplanová a kol.: Moderní polygrafie. 3. vyd., SPP, Praha, 2012, ISBN 978-80-254-4230-2
  • Z. Dvořáková, DTP a předtisková příprava, Computer Press, Brno, 2012, ISBN 978-80-251-1881-8
  • D. Ogilvy: Ogilvy o reklamě v digitálním věku, Svojtka&Co. 2018, 978-80-256-2159-2
  • R. Blahák, P. Pop: Realizace tiskovin. Nakladatelství grafické školy, Praha, 2018, ISBN 978-80-86824-18-5
  • D. Bann: Polygrafická příručka. Slovart, Praha, 2008, ISBN 80-7391-029-2
  • W. Lidwell, K. Holden a J. Butler: Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Computer Press, Brno, 2011, ISBN 9788025135402
  • S. Anderson: Přitažlivý interaktivní design: jak vytvářet uživatelsky přívětivé produkty. Computer Press, Brno, 2012, ISBN 9788025137222
  • S. Weinschenk: 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Press, Brno, 2012, ISBN 9788025136492
  • T. Samara: Základy grafického designu: vizuální elementy, techniky a strategie pro grafiky. Slovart, Praha, 2013, ISBN 978-80-7391-698-5
  • T. Samara: Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. 2. vyd., Slovart, Praha, 2016, ISBN 978-80-7529-046-5
  • G. Ambrose a kol.: Grafický design: typografie. Computer Press, Brno, 2010, ISBN 9788025129678
  • G. Ambrose: Grafický design: tisk a dokončovací práce. Computer Press, Brno, 2011, ISBN 978-80-251-2968-5
  • V. Kulka: PDF/X-1a, PDF/X-4. Grafie CZ, Praha, 2015, ISBN 978-80-260-7858-6

Poznámky

Přílohy:

  • Zadání 1_Zprodukování reklamní kampaně „Uklidíme svoje město“ 
  • PL1 formulář_Zprodukování reklamní kampaně „Uklidíme svoje město“ 
  • PL1 řešení_Zprodukování reklamní kampaně „Uklidíme svoje město“ 
  • Zadání 2_Výroba propagační brožury A5, V1
  • PL2 forrmulář_Výroba propagační brožury A5, V1
  • PL2 řešení_Výroba propagační brožury A5, V1
  • Zadání 3_Výroba potisku trička 
  • PL3 formulář_Výroba potisku trička
  • PL3 řešení_Výroba potisku trička

Obsahové upřesnění

OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jiří Cikán. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.