VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Personalistika a zvyšování motivace zaměstnanců ve vybraných společnostech
Kód úlohy
SV-u-4/AE88
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
Vzdělávací oblasti
SV - Člověk a svět práce
Vazba na vzdělávací modul(y)
Škola
Obchodní akademie Neveklov, Školní, Neveklov
Klíčové kompetence
Datum vytvoření
02. 10. 2019 17:03
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
36
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
4. ročník
Řešení úlohy
individuální, skupinové
Doporučený počet žáků
4
Charakteristika/anotace
Hlavním cílem projektu je analýza a porovnání personálních činností dvou společností. Dále pak navržení možností motivace zaměstnanců pro případnou nově vznikající společnost.
Žák v první části svého projektu zpracuje všechny teoretické poznatky týkající se problematiky personální činnosti a motivace zaměstnanců. K tomuto využije učebnic, odborné literatury či relevantních internetových zdrojů.
Úkolem žáka bude dále vyhledat na internetu min. 2 zaměstnavatele v okolí cca 30 km a oslovit (telefonicky, e-mailem, osobně) je s žádostí o spolupráci. Ke každému zaměstnavateli zaznamená nejdůležitější informace, které jsou zjistitelné z jejich webových stránek. Tzn. název, sídlo, předmět podnikání…
Další postup:
- domluvit osobní schůzku (nebo alespoň uskutečnit telefonický rozhovor) s personálním oddělením jednotlivých zaměstnavatelů
- při schůzce (rozhovoru) zjistit:
- celkový počet zaměstnanců
- na jaké pozice aktuálně hledají zaměstnance
- požadavky kladené na potenciální zaměstnance
- jaké benefity jsou zaměstnancům nabízeny
- možnosti kariérního postupu pro zaměstnance atd.
- provést dotazníkové šetření mezi zaměstnanci jednotlivých firem s cílem zjistit, které skutečnosti je motivují k lepším pracovním výkonům. Výsledky z dotazníkového šetření žák zpracuje graficky.
Na závěr žák zpracuje návrh týkající se motivace zaměstnanců pro případnou nově vznikající společnost.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák
- orientuje se na internetu, vyhledává potřebné informace
- vede strukturovaný rozhovor
- na PC vyhotoví dotazník
- orientuje se v personální oblasti
- vyhledává v příslušných zákonech práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele
- vytvoří funkční prezentaci
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
- 6 h – vyhledávání informací na internetu, sestavení seznamu podniků a domluvení si osobních schůzek
- 6 h – získávání a nastudování studijních materiálů (odborná literatura, …)
- 6 h – schůzky u jednotlivých zaměstnavatelů (podniků) a rozhovory s nimi
- 8 h – zpracování teoretických poznatků zjištěných ze studijních materiálů
- 8 h – zpracování zjištěných informací z rozhovorů a dotazníkového šetření
- 2 h – tvorba powerpointové prezentace a prezentování projektu před ostatními žáky
Metodická doporučení
Tuto komplexní úlohu může zpracovávat jednotlivec v rámci např. maturitního projektu. Ve skupinkách by mohli žáci vzhledem k časové náročnosti zpracovávat tuto úlohu v rámci např. projektového týdne.
Způsob realizace
forma výuky:
- teoreticko-praktická, částečně v reálném pracovním prostředí
prostory:
- učebna s výpočetní technikou
- reálné pracovní prostředí – v konkrétních podnicích
Pomůcky
- osobní počítač s připojením na internet
- SW: Excel, Word, PowerPoint
- dataprojektor
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
- zpracované teoretické poznatky z oblasti personálních činností a motivace zaměstnanců
- přehledně zpracované výsledky rozhovorů z jednotlivých podniků
- graficky zpracované výstupy z dotazníkového šetření
- návrh pro případnou nově vznikající společnost
- powerpointová prezentace
Kritéria hodnocení
- splnění zadání předloženého projektu
- odborná úroveň projektu
- formální a jazyková úroveň projektu
- aktivita žáka při získávání a využívání studijních materiálů
- prezentace zjištěných informací a jejich odborná úroveň
Doporučená literatura
zákoník práce
Klínský, Münch, Frydryšová, Čechová: EKONOMIKA 1 – pro ekonomické obory SŠ
Nakonečný: MOTIVACE PRACOVNÍHO JEDNÁNÍ A JEJÍ ŘÍZENÍ
Poznámky
Obsahové upřesnění
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Klára Matějovská. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.