VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Zprodukování reklamní kampaně "Tour 2018 kapely Melody Boys"
Kód úlohy
34-u-4/AC98
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
L0 (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
34 - Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie
Vazba na vzdělávací modul(y)
Všeobecné znalosti pro Reprodukčního grafika a Reprodukčního grafika pro média – 2. ročník
Škola
SŠ mediální grafiky a tisku, s.r.o., Beranových, Praha 9
Klíčové kompetence
Datum vytvoření
20. 06. 2019 08:53
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
12
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
2. ročník
Řešení úlohy
individuální, skupinové
Doporučený počet žáků
3
Charakteristika/anotace
Cílem komplexní úlohy je simulace reklamní kampaně. Důraz je kladen především na schopnost zprodukovat část kampaně, která se týká přípravy tiskových dat a následného tisku. Součástí kampaně jsou pokročilejší znalosti v přípravě tiskových zakázek a volba správné tiskové techniky. Komplexní úloha prověří, zda jsou žáci schopni naplánovat reklamní kampaň, přijmout a zhodnotit tisková data, tato data zpracovat dle zadávací dokumentace a následně rozhodnout, která tisková technika bude pro tisk použita.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- charakterizuje reklamní kampaň, její přípravu a použité prostředky
- popíše příjem tiskových dat a jejich kontrolu
- popíše pre-press jako přípravu tiskových dat v produkci reklamní kampaně
- volí vhodnou tiskovou techniku v závislosti na typu zakázky
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Výsledek učení: Charakterizuje reklamní kampaň, její přípravu a použité prostředky
4 hodiny
- žák popíše komunikaci a reklamu jako nástroj pro oslovení veřejnosti
- žák vysvětlí strategii reklamy
- žák objasní pojem „reklamní sdělení“
Výsledek učení: Popíše příjem tiskových dat a jejich kontrolu
2 hodiny
- žák uvede nejčastější formáty grafických souborů
- žák posoudí kvalitu tiskových dat a navrhne řešení pro jejich případnou opravu
- žák popíše přenos tiskových dat s použitím online prostředků
Výsledek učení: Popíše pre-press jako přípravu tiskových dat v produkci reklamní kampaně
3 hodiny
- žák uvede zásady zpracování obchodní dokumentace
- žák vysvětlí význam vstupní, mezioperační a výstupní kontroly v oblasti předtiskové přípravy
- žák popíše jednotlivé výrobní operace a technické parametry, způsob zhotovení tiskové formy, volbu správných reprodukčních podkladů
- žák si osvojí pojem „digitální workflow“
Výsledek učení: Volí vhodnou tiskovou techniku v závislosti na typu zakázky
3 hodiny
- žák popíše grafické techniky na principu tisku z plochy, hloubky, výšky a průtisku
- žák uvede ekonomickou výhodnost či nevýhodnost jednotlivých tiskových technik ve vztahu k tiskové zakázce
Metodická doporučení
Doporučuje se vytvořit tzv. produkční týmy, které budou pracovat na úloze a výsledky pak vzájemně mezi sebou prezentovat.
Způsob realizace
Organizační forma výuky: teoreticko-praktická, průřezová
Prostředí: školní učebna pro praktické vyučování
Pomůcky
Žák i učitel:
- počítač s připojením na internet
- grafické programy Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Acrobat
- kontrolní nátiskové nebo náhledové zařízení
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
Žák odevzdá vyplněné Pracovní listy 1, 2, 3 a 4.
Kritéria hodnocení
Žák vyřeší úlohu, pokud vyplní všechny tabulky obsažené v Pracovních listech 1, 2, 3 a 4. Správnost řešení posoudí učitel dle souborů Pracovní listy 1, 2, 3, 4 - řešení od všech tří žáků v týmu a ohodnotí klasifikačními stupni 1-5.
Výsledná klasifikace: průměr z dvanácti dílčích hodnocení.
Doporučená literatura
- M. Kaplanová a kol.: Moderní polygrafie. 3. vyd., SPP, Praha, 2012, ISBN 978-80-254-4230-2
- D. Ogilvy: Ogilvy o reklamě v digitálním věku, Svojtka&Co., 2018, 978-80-256-2159-2
- Z. Dvořáková, DTP a předtisková příprava, Computer Press, Brno, 2012, ISBN 978-80-251-1881-8
- R. Blahák, P. Pop: Realizace tiskovin. Nakladatelství grafické školy, Praha, 2018, ISBN 978-80-86824-18-5
- D. Bann: Polygrafická příručka. Slovart, Praha, 2008, ISBN 80-7391-029-2
- W. Lidwell, K. Holden a J. Butler: Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Computer Press, Brno, 2011, ISBN 9788025135402
- S. Anderson: Přitažlivý interaktivní design: jak vytvářet uživatelsky přívětivé produkty. Computer Press, Brno, 2012, ISBN 9788025137222
- S. Weinschenk: 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Computer Press, Brno, 2012, ISBN 9788025136492
- T. Samara: Základy grafického designu: vizuální elementy, techniky a strategie pro grafiky. Slovart, Praha, 2013, ISBN 978-80-7391-698-5
- T. Samara: Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. 2. vyd., Slovart, Praha, 2016, ISBN 978-80-7529-046-5
- G. Ambrose a kol.: Grafický design: typografie. Computer Press, Brno, 2010, ISBN 9788025129678
- G. Ambrose: Grafický design: tisk a dokončovací práce. Computer Press, Brno, 2011, ISBN 978-80-251-2968-5
- V. Kulka: PDF/X-1a, PDF/X-4. Grafie CZ, Praha, 2015, ISBN 978-80-260-7858-6
- J. D. Murray a kol.: Encyklopedie grafických formátů: specifikace souborových formátů, řada konverzních programů a screen-grabberů, zdrojové obrázky a kódy pro platformy PC, Unix a Mac [online]. Computer Press, Praha, 1997, ISBN 8072260332
Poznámky
Přílohy:
- Zadání 1_Zprodukování reklamní kampaně „Tour 2018 kapely Melody Boys“
- PL1 formulář_Zprodukování reklamní kampaně „Tour 2018 kapely Melody Boys“
- PL1 řešení_Zprodukování reklamní kampaně „Tour 2018 kapely Melody Boys“
- Zadání 2_Výroba plakátu A1
- PL2 formulář_Výroba plakátu A1
- PL2 řešení_Výroba plakátu A1
- Zadání 3_Výroba bookletu na CD
- PL3 formulář_Výroba bookletu na CD
- PL3 řešení_Výroba bookletu na CD
- Zadání 4_Výroba připínací placky
- PL4 formulář_Výroba připínací placky
- PL4 řešení_Výroba připínací placky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jiří Cikán. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.