Instalace a konfigurace OS pro IoT
18-u-4/AC46
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
Síť internetu věcí
Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402, Karla Čapka, Písek
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Digitální kompetence
13. 06. 2019 22:51
16
4. ročník
individuální
Cílem komplexní úlohy je otestovat u žáka dovednost vytvořit síť internetu věcí (IoT).
Žák prokáže schopnost sestavit síť mezi více uzly a vytvořit komunikaci Machine to Machine (M2M). Přitom používá technickou dokumentaci a volí vhodnou topologii sítě, drátové nebo bezdrátové komunikační technologie a komunikační protokoly. Žák je schopen vytvořit menší síť tvořenou minimálně dvěma koncovými uzly v roli senzorů nebo aktorů s branou pro připojení do internetu včetně sdílení dat jednotlivých uzlů.
Žák:
Žák při řešení úlohy bude provádět následující činnosti:
Komplexní úloha může být využita v rámci předmětu praktického vyučování, např. v předmětech Datové sítě, Programování, Operační systémy, nebo jako jedna z úvodních úloh ve volitelném předmětu IoT.
Na úloze pracuje žák samostatně – k tomu má dispozici sadu zařízení IoT.
Teoretický základ se předpokládá v oblasti datových sítí, programování a operačních systémů.
Praktický základ se předpokládá v oblasti práce s nepájivým polem, připojení napájení a jednoduchých periferií k mikrokontroléru, práce ve vývojovém prostředí.
Seminární/ročníková práce žáka, nebo součást praktické výuky. Praktická, reálné pracovní prostředí, tvorba dokumentace včetně topologie sítě.
Konkrétní pomůcky viz. metodické listy
Žák má:
Hodnocení individuální – hodnotí se u jednotlivých dílčích částí zadaný úkol – fyzická realizace/konfigurace sítě IoT a kvalita zpracování dokumentace (pracovního listu dílčí části úlohy).
Výsledné hodnocení se skládá z:
- funkčnost řešení a postup práce při tvorbě IoT - 70%
- vypracování pracovního listu - 30%
Pro splnění komplexní úlohy je potřeba, aby žák splnil každé ktitérium alespoň na 50%, celkový průměr obou částí musí být 60%.
Doporučená literatura uvedena přímo u jednotlivých pracovních listů.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Paul. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.