VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Dýhy, aglomerovaný materiál a překližované materiály
Kód úlohy
82-u-3/AA54
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
82 - Umění a užité umění
33 - Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů
Vazba na vzdělávací modul(y)
Škola
Střední odborná škola, Litvínov - Hamr, příspěvková organizace, Mládežnická, Litvínov - Hamr
Klíčové kompetence
Kompetence k učení, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
Datum vytvoření
12. 02. 2019 13:43
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
12
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
2. ročník
Řešení úlohy
individuální
Charakteristika/anotace
Komplexní úloha si klade za cíl naučit žáky druhy dýh, jejich rozdělení, druhy aglomerovaných a překližovaných materiálů a způsoby výroby aglomerovaných a překližovaných materiálů. Dalším z cílů jsou pravidla pro skladování těchto materiálů.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- charakterizuje jednotlivé druhy a rozdělení dýh včetně jejich použití
- charakterizuje druhy aglomerovaných materiálů
- popíše výrobu aglomerovaných materiálů
- charakterizuje použití jednotlivých druhů aglomerovaných materiálů
- charakterizuje překližované materiály
- popíše výrobu překližovaných materiálů
- charakterizuje použití překližovaných materiálů
- popíše pravidla pro ukládání a skladování plošných materiálů
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Učební činnosti žáků:
- seznámí se s druhy dýh
- seznámí se s druhy a rozdělení aglomerovaných materiálů
- popíše postupy výroby aglomerovaných materiálů
- charakterizuje druhy a rozdělení překližovaných materiálů
- popíše postupy výroby překližovaných materiálů
- popíše skladování plošných materiálů
Doporučený časový rozvrh:
4 hodiny:
- znalost základního rozdělení dýh, druhů dýh a jejich použití.
3 hodiny
- znalost druhů, rozdělení a postupů výroby aglomerovaných materiálů a jejich použití.
3 hodiny
- znalost druhů, rozdělení a postupů výroby překližovaných materiálů a jejich použití.
2 hodiny:
- znalost pravidel skladování plošných materiálů.
Metodická doporučení
Komplexní úloha může být využita v rámci výuky předmětu materiály, technologie.
Způsob realizace
- teoretická výuka v učebně s názornými ukázkami materiálů
Pomůcky
Učební pomůcky nezbytné pro zdárnou realizaci úkolu
pro žáka:
- doporučená literatura, skripta,
pro učitele a technické vybavení:
- ukázky dýh
- ukázky vzorků aglomerovaných materiálů
- ukázky vzorků překližovaných materiálů
- učebna s potřebným vybavením/ kreslírna/ dílna s potřebným vybavením
- počítač s připojením k internetu
- dataprojektor
- plátno na promítání
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
Ve výuce jsou doporučeny kombinovat metody:
Slovní:
- odborný výklad s prezentací.
Přímé vyučování:
- odborný výklad vyučujícího s názornými ukázkami (druhy dýh, druhy a rozdělení aglomerovaných materiálů, postupy výroby aglomerovaných materiálů, druhy a rozdělení překližovaných materiálů, postupy výroby překližovaných materiálů, skladování plošných materiálů).
Kritéria hodnocení
Prospěl – neprospěl
1 – 100% - 88%, 2-87% - 74%, 3-73% - 59%, 4-58% - 43%, hranice úspěšnosti zkoušky.
Prospěl: samostatné předvedení orientace v učivu písemnou nebo ústní formou.
Neprospěl: nedokáže se orientovat v učivu, nesplnění požadavků; úkoly řeší jen s pomocí učitele, test, nebo ústní zkoušení vykazuje nedostatečné znalosti.
Doporučená literatura
KŘUPALOVÁ Zdeňka, Nauka o materiálech pro 1. a 2. ročník SOU - učební obor truhlář, Sobotáles, ISBN: 978-80-86817-25-5
MUZIKÁŘ, Zdeněk a kolektiv, Materiály II - Pro učební obor Truhlář, Informatorium, ISBN: 978-80-7333-061-3
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Findeis. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.