Vzduchotlaké a zpomalovací brzdy
23-u-3/AA91
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
37 - Doprava a spoje
39 - Speciální a interdisciplinární obory
41 - Zemědělství a lesnictví
Podvozek 3 – brzdové systémy
Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300, příspěvková organizace, Dr. Karla Farského, Vysoké nad Jizerou
12. 03. 2019 21:39
8
1. ročník
individuální, skupinové
8
Cílem komplexní úlohy je seznámit žáka se vzduchotlakou brzdovou soustavou, s možnostmi jejího využití, konstrukcí a principem činnosti. Žák je dále seznámen s účelem a konstrukčními variantami zpomalovacích brzd. Získané znalosti jsou ověřeny skupinovým vypracováním pracovního listu a následnou prezentací závěrů skupiny. Každý žák následně vypracuje závěrečný klasifikační test.
Žák:
Prezentace přednášejícího – 6 hod
Pracovní list + vyhodnocení – 1 hod
Klasifikační test – 1 hod
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáka:
Vypracování úlohy a následné porovnání se správným řešením slouží především jako příprava žáků na klasifikační test a poskytuje přednášejícímu zpětnou vazbu o získaných znalostech žáků.
Vypracování klasifikačního testu a splnění kritérií hodnocení je podmínkou pro úspěšné absolvování modulu. Kritéria hodnocení jsou následující:
Bodová úspěšnost: 30 – 27 b ......1
26 – 22 b .......2
21 – 17 b ……3
16 – 13 b .......4
12 – 0 b ……5
JAN,ŽDÁNSKÝ,ČUPERA. Automobily 1 – Podvozky. 4. vydání. Brno: Avid, 2012. ISBN 978-80-87143-24-7
POŠTA A KOL. Opravárenství a diagnostika 1. 2. vydání. Praha: Informatorium, 2005. ISBN 978 – 80 – 7333 – 058 – 3
GSCHEIDLE A KOL. Příručka pro automechanika. 1. vydání. Praha: Sobotáles, 2001. ISBN 80 -85920 – 76 - X
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Holata. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.