VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Obchodní dopisy v normalizované úpravě
Kód úlohy
99-u-3/AH99
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
99 - Průřezové
Vazba na vzdělávací modul(y)
Obchodní dopisy v normalizované úpravě
Škola
Obch.akademie a Jazyk.škola s právem SJZ, Bartošova, Přerov 2
Klíčové kompetence
Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence
Datum vytvoření
31. 01. 2020 16:14
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
20
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
1. ročník, 2. ročník, 3. ročník, 4. ročník
Řešení úlohy
individuální
Charakteristika/anotace
Komplexní úloha si klade za cíl pomocí testu a pracovních listů prohloubit u žáků získané znalosti a dovednosti v psaní obchodních dopisů v normalizované úpravě.
Komplexní úloha je rozdělena do dílčích částí, které jsou uvedeny ve formuláři komplexní úlohy. Zadání a řešení jsou uvedeny v jednotlivých přílohách.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- používá odbornou terminologii dle normy ČSN 016910
- vyřeší test – dopis dle ČSN 016910
- prostuduje pracovní listy a vypracuje úkoly. Na základě zadání sestaví nevyžádanou nabídku, poptávku a žádost.
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
- Jak psát obchodní dopisy v normalizované úpravě
- sleduje prezentaci pracovního listu – jak psát obchodní dopisy
- reaguje na dotazy vyučujícího
- samostatně vyřeší zadaný test
- Nabídka
- sleduje prezentaci pracovního listu – nabídka
- reaguje na dotazy vyučujícího
- dle zadání samostatně navrhne dopis – nevyžádaná nabídka
- Poptávka
- sleduje prezentaci pracovního listu – poptávka
- reaguje na dotazy vyučujícího
- dle zadání samostatně navrhne dopis – poptávka
- Žádost
- sleduje prezentaci pracovního listu – žádost
- reaguje na dotazy vyučujícího
- dle zadání samostatně navrhne dopis – žádost
Doporučený časový rozvrh pro každou část činí 3 vyučovací hodiny. Dále se doporučuje domácí příprava v rozsahu až 8 hodin.
Metodická doporučení
1. dílčí část
- prezentace slouží k vysvětlení a procvičení normy
- ČSN 016910
- učitel zodpovídá na případné dotazy k dané problematice
- žáci se aktivně zapojují a opakují si získané teoretické poznatky
- žák konkrétní odpovědi obhájí před učitelem a třídou
- učitel zkontroluje správnost jeho výsledků ve vyřešeném testu
2. dílčí část
- pracovní list slouží opakování a postupnému zapamatování učiva – nabídka (nevyžádaná, vyžádaná)
- učitel vede žáky k samostatné činnosti, zodpoví případné dotazy žáků k dané problematice
- učitel dohlíží na průběh činnosti a konzultuje se žáky jejich chyby
- učitel zkontroluje správnost dopisu – nevyžádaná nabídka
3. dílčí část
- pracovní list slouží opakování a postupnému zapamatování učiva – poptávka
- učitel vede žáky k samostatné činnosti, zodpoví případné dotazy žáků k dané problematice
- učitel dohlíží na průběh činnosti a konzultuje se žáky jejich chyby
- učitel zkontroluje správnost dopisu – poptávka
4. dílčí část
- pracovní list slouží opakování a postupnému zapamatování učiva – žádost
- učitel vede žáky k samostatné činnosti, zodpoví případné dotazy žáků k dané problematice
- učitel dohlíží na průběh činnosti a konzultuje se žáky jejich chyby
- učitel zkontroluje správnost dopisu – žádost
Způsob realizace
teoretická, průřezová, povinná
Pomůcky
Technické vybavení:
- počítače
- MS Word, či jiný textový editor
- dataprojektor
- plátno na promítání
Učební pomůcky učitele:
- norma ČSN 016910
- zadání komplexní úlohy - počet vyhotovení odpovídá počtu žáků ve třídě
Učební pomůcky pro žáka:
- norma ČSN 016910
- pracovní listy
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
Kritéria hodnocení
1. dílčí část
- posuzuje se věcná správnost výkladu pojmů; správná aplikace teoretických poznatků do praktických příkladů; způsob formulace; aktivita žáka
- předpokládá se spolupráce vyučujícího se žákem, dílčí část se nehodnotí
2. dílčí část
- hodnotí se věcná a formální správnost, aktivní přístup, samostatnost
3. dílčí část
- hodnotí se věcná a formální správnost, aktivní přístup, samostatnost
4. dílčí část
- hodnotí se věcná a formální správnost, aktivní přístup, samostatnost
Hodnotí se práce ve vyučovacích hodinách a domácí příprava na samostatném modelovém příkladu.
Doporučená literatura
PhDr. Emilie Fleischmannová. PhDr.Olga Kuldová, Ing. Rajmund Šedý. Obchodní korespondence pro střední školy. Praha: FORTUNA, 2008, ISBN 978-80-7168-919-5.
ČSN 01 6910 (2014) – Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vladimíra Trnčáková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.