VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Pravoúhlé promítání
Kód úlohy
82-u-3/AA69
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
82 - Umění a užité umění
Vazba na vzdělávací modul(y)
Pravoúhlé promítání
Škola
Střední škola stavebních řemesel Brno-Bosonohy, příspěvková organizace, Pražská, Brno
Klíčové kompetence
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
Datum vytvoření
04. 03. 2019 11:17
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
32
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
1. ročník
Řešení úlohy
individuální, skupinové
Doporučený počet žáků
20
Charakteristika/anotace
Komplexní úloha si klade za cíl naučit žáky pravoúhlé promítání na dvě a tři průmětny, naučit je způsoby zobrazování, druhy promítání a využívá znalost průmětů těles.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- popíše způsoby zobrazování
- vyjmenuje druhy promítání
- používá druhy promítání
- používá průměty těles
- používá způsoby zobrazování
- zobrazuje jednoduchá a složitější tělesa
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Učební činnosti žáků:
- seznámí se a následně popíše jednotlivé druhy promítání a způsoby zobrazování
- popíše a provede zobrazování jednoduchých a složitějších těles
- využívá poznatky pro tvorbu průmětů těles (hranatých, rotačních a složitějších)
- aktivně se zapojuje do výuky a zodpovídá kontrolní otázky vyučujícího
Doporučený časový rozvrh - ročník (32 hod):
Průběžný časový rozvrh činí 12 vyučovací hodiny.
- sleduje prezentaci na dané téma a reaguje na dotazy vyučujícího;
Průběžný časový rozvrh činí 8 vyučovací hodiny.
- používá základní pojmy zobrazování
Průběžný časový rozvrh činí 12 vyučovací hodiny.
- prakticky zobrazuje jednotlivé tělesa
Metodická doporučení
Komplexní úloha může být využita v rámci předmětu konstrukce a odborný výcvik.
slovní metody:
- odborný výklad s prezentací
přímé vyučování:
- přednes s použitím audiovizuální techniky a odborné literatury
- hodnocení výkresů
Způsob realizace
- teoreticko-praktická forma výuky v učebně s potřebným vybavením/ kreslírna/ dílna s potřebným vybavením
- samostatná příprava žáka (tvorba samostatné práce dle zadání)
Pomůcky
Učební pomůcky nezbytné pro zdárnou realizaci úkolu
pro žáka:
- rýsovací pomůcky, pravítka, kružítka, šablony
- počítač s programem pro konstruování
pro učitele a technické vybavení:
- učebna s potřebným vybavením/ kreslírna/ dílna s potřebným vybavením
- počítač s připojením k internetu
- dataprojektor
- plátno na promítání
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
Metody slovní:
- odborný výklad s prezentací
Metody názorně demonstrační:
- ukázky a charakteristika základních pojmů
- praktické zobrazení jednotlivých těles
Přímé vyučování:
- orientace žáků v učivu, znalost postupů tvorby výkresů podle zásad
- pravoúhlého promítání (diskuze, ústní zkoušení)
- hodnocená samostatná práce
- uplatnění dosažených znalostí žáků v učivu (diskuze, písemná práce, ústní zkoušení)
Zpracování samostatné práce:
- praktická část (znalost konstruování podle zásad pravoúhlého promítání)
- technický výkres
Kritéria hodnocení
Prospěl – neprospěl
1 – 100 %, 2 – 87 %, 3 – 73 %, 4 – 58 %,
hranice úspěšnosti zkoušky – 43 %
Prospěl: samostatné předvedení orientace v učivu písemnou nebo ústní formou, komplexní řešení vlastní práce včetně grafické úpravy
Neprospěl: neorientuje se v učivu, písemné, konstrukční nebo ústní úkoly řeší jen s pomocí učitele, jeho řešení vlastní práce má po konstrukční stránce větší závady
Doporučená literatura
KÝHOSOVÁ Šárka, Odborné kreslení pro truhlářské práce, PARTA, 2005
ŠVERCL Josef, Technické kreslení a deskriptivní geometrie, Scientia, 2003
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Božeková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.