VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Kreslení výrobků dle platných technických norem
Kód úlohy
82-u-3/AA68
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
Skupiny oborů
82 - Umění a užité umění
Vazba na vzdělávací modul(y)
Kreslení výrobků dle platných technických norem
Škola
Střední škola stavebních řemesel Brno-Bosonohy, příspěvková organizace, Pražská, Brno
Klíčové kompetence
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
Datum vytvoření
04. 03. 2019 10:54
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
12
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
1. ročník
Řešení úlohy
individuální, skupinové
Doporučený počet žáků
20
Charakteristika/anotace
Komplexní úloha si klade za cíl naučit žáky základní pravidla kreslení výrobků dle platných norem. Důraz je kladen na označení výrobků, dílců, sestav, řezů a detailů podle norem.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- používá základy kreslení dle platných technických norem
- nakreslí a označí výrobky, dílce, sestavy, řezy a detaily dle norem
- volí vhodné značení pro jednotlivé materiály
- značí opracování a dokončení povrchu
- pracuje s technickou a výkresovou dokumentací;
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Učební činnosti žáků:
- seznámí se a následně popíše základy kreslení dle platných technických norem
- využívá poznatky práce s technickou a výkresovou dokumentací
- učí se postupy tvorby technického výkresu dle platných norem
- aktivně se zapojuje do výuky a zodpovídá kontrolní otázky vyučujícího
Doporučený časový rozvrh:
1. ročník (12 hod):
Doporučený časový rozvrh činí 1 vyučovací hodiny.
- sleduje prezentaci na dané téma a reaguje na dotazy vyučujícího;
Doporučený časový rozvrh činí 5 vyučovací hodiny.
- sleduje prezentaci na dané téma a reaguje na dotazy vyučujícího;
Doporučený časový rozvrh činí 1 vyučovací hodiny.
- používá odbornou terminologii a pracuje s technickou a výkresovou dokumentací;
Doporučený časový rozvrh činí 5 vyučovací hodiny.
- prakticky zobrazuje sestavy, řezy a detaily;
- vhodně volí značení jednotlivých druhů materiálů.
Metodická doporučení
Komplexní úloha může být využita v rámci předmětu konstrukce, odborné kreslení a odborný výcvik.
slovní metody:
- odborný výklad s prezentací
přímé vyučování:
- přednes s použitím audiovizuální techniky a odborné literatury
- hodnocení výkresů
Způsob realizace
- teoreticko-praktická forma výuky v učebně s potřebným vybavením/ kreslírna/ dílna s potřebným vybavením
- samostatná příprava žáka (tvorba samostatné práce dle zadání)
Pomůcky
Učební pomůcky nezbytné pro zdárnou realizaci úkolu
pro žáka:
- rýsovací pomúcky, pravítka, kružítka, šablony
- počítač s programem pro konstruování
pro učitele a technické vybavení:
- učebna s potřebným vybavením/ kreslírna/ dílna s potřebným vybavením
- počítač s připojením k internetu
- dataprojektor
- plátno na promítání
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
Metody slovní:
- odborný výklad s prezentací
Metody názorně demonstrační:
- praktické zobrazení sestav, řezů a detailů
- znalost a volba vhodného značení jednotlivých druhů materiálů
Přímé vyučování:
- orientace žáků v učivu, znalost postupů tvorby (diskuze, ústní zkoušení)
- hodnocená samostatná práce
- uplatnění dosažených znalostí žáků v učivu (písemná práce, ústní zkoušení)
Zpracování samostatné práce:
- teoretická část (teoretický popis tématu a popis tvorby technického výkresu)
- praktická část (technický výkres - znalost konstruování podle platných technických norem
Kritéria hodnocení
Prospěl – neprospěl
Žák splní komplexní úlohu aktivním vypracováním všech plánovaných výstupů:
1 – 100 %, 2 – 87 %, 3 – 73 %, 4 – 58 %,
hranice úspěšnosti zkoušky – 43 %
Prospěl: samostatné předvedení orientace v učivu písemnou nebo ústní formou, komplexní řešení vlastní práce včetně grafické úpravy
Neprospěl: neorientuje se v učivu, písemné, konstrukční nebo ústní úkoly řeší jen s pomocí učitele, jeho řešení vlastní práce má po konstrukční stránce větší závady
Doporučená literatura
ČSN 013610 Výkresy ve dřevozpracujícím průmyslu, září 2008
HOLOUŠ Z., MÁCHOVÁ E., KOTÁSKOVÁ P., Odborné kreslení pro učební obor truhlář, INFORMATORIUM, 2010
Poznámky
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Božeková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.