Menšiny a multikulturní soužití v ČR
SP-u-2/AE86
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
SP - Člověk a společnost
Střední škola, ZŠ a MŠ Prostějov, Komenského, Prostějov
02. 10. 2019 13:37
8
1. ročník
skupinové
4
Účel komplexní úlohy spočívá v představení menšin žijících v ČR. Žáci zjistí, jak se menšina liší od většiny a které menšiny v ČR žijí. V informačních zdrojích vyhledají a do referátu zpracují základní informace o jednotlivých menšinách. Zmíní se o postavení menšin u většinové populace. Dále vypíší jejich tradice a zvyky. Popíší, čím se jednotlivé skupiny navzájem obohacují. Žáci pracují v týmech s využitím ICT techniky. Výsledky své práce následně prezentují před třídou.
Obsahový okruh: Člověk v lidském společenství
Témata: etnické a kulturní menšiny, multikulturní společnost, soužití menšinové a většinové populace ve společnosti
Přesahy do jiných vzdělávacích oblastí: informatické vzdělávání, český jazyk
Teoretický úvod do problematiky menšin – 2 hodiny
Sběr dat k tématu – 2 hodiny
Příprava referátu v písemné a ústní podobě – 3 hodiny
Ústní prezentace referátu a jeho předání v tištěné podobě – 1 hodina
Teoreticko-praktická úloha
Tvorba v učebnách školy – ICT učebna a kmenová třída
Složka – elektronická s podklady pro referát
Referát – tištěná verze pro učitele OV
Ústní prezentace
Úloha má především výchovný charakter. Hlavním kritériem pro úspěšné splnění komplexní úlohy je její samotné absolvování, týmovost a aktivní účast na zadaných úkolech. Učitel poskytuje žákům v průběhu plnění zadaného úkolu zpětnou vazbu, na závěr zhodnotí žákovskou úlohu dle následujících kritérií: vytvoření dokumentu a nasbíraná data; referát – dodržení rozsahu, obsahu a formální úpravy; ústní prezentace.
učebnice OV
Ročník:
1. ročník – 2. pololetí
Vstupní vědomosti odpovídají znalostem žáků OU – obory vzdělání kategorie E.
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Vymazal. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.