Izolační materiály
36-u-2/AD58
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Izolační materiály
Střední škola řemesel a Základní škola, Hořice, Havlíčkova, Hořice
30. 06. 2019 22:46
16
2. ročník
individuální
Komplexní úloha má za úkol seznámit žáky se soustavou izolačních materiálů – zamezení vnikání vlhkosti do objektu a eliminaci jejího destrukčního působení (hydroizolace), vnikání chladu do objektu a únik tepla z objektu (tepelné izolace) a zamezení šíření hluku a zvuku v objektu, včetně jeho vnikání a působení z vnějšího prostředí (zvukové izolace). Okrajově budou informováni o izolaci proti radonu ve spojení s hydroizolací.
Těmito znalostmi žáci získají odborné vědomosti z oblasti hydroizolačních, tepelně izolačních a zvukově izolačních materiálů, které budou moci využívat i po praktické stránce na odborném výcviku ve svém oboru.
Žák
Žáci se s učební látkou seznámí za pomocí učebnice, výkladu a projektoru ve spojení s internetovými stránkami výrobců jednotlivých izolačních hmot.
Během výuky je možné navštívit stavebniny, kde se seznámí prakticky s izolačními hmotami, jejich vlastnostmi a budou mít možnost nahlédnout do technických listů jednotlivých materiálů, seznámit se s nimi a tím se s nimi naučit pracovat a využívat je při práci ve svém oboru.
Každý žák si vybere nějaký druh izolačního materiálu, sežene si k tomuto materiálu technický list a vybraní žáci svoji práci ostatním odprezentují. Tím si zopakují probranou látku, včetně seznámení se s používaným nářadím a BOZP při práci s jednotlivými materiály.
Taktéž je možné, dle možnosti, domluvit seminář nebo besedu se zástupci firem vyrábějící, popřípadě více pracující s jednotlivými izolačními materiály či domluvit exkurzi do výrobny některého z izolačních materiálů.
Celá výuka bude zakončena vědomostním testem ve formě pracovních listů.
Komplexní úloha může být využita v teoretické výuce i v odborném výcviku a je rozdělena do několika částí.
1. část
2. část
3. část
organizační forma výuky je teoreticko-praktická, kde bude komplexní úloha řešena nejprve v učebně s teoretickým opakováním a poté v reálném pracovním prostředí na stavbě, u smluvního partnera s předvedením praktické dovednosti zaměřené na problematiku izolačních materiálů, se znalostmi o manipulaci s nimi
Základní učební pomůckou je učebnice a výklad učitele s pomocí technických listů a multifunkční tabule či internetových stránek, pracovní listy v tištěné podobě, pracovní sešit a psací potřeby, pak to jsou praktické ukázky izolačních materiálů – vzorky od výrobců, např. ze stavebnin, a poté na konkrétní stavbě potřebné nářadí na natavení hydroizolace, nalepení a připevnění tepelné izolace nebo aplikace izolace proti hluku.
Ústně – příprava některých izolačních materiálů z technických listů a odprezentování spolužákům, rozdělení jednotlivých izolací a jejich využití, strukturální rozdílnost jednotlivých izolačních materiálů
Písemně – technologický postup kladení tepelné izolace při zateplování objektu, aplikace hydroizolace na základové pasy včetně penetračního nátěru a umístění zvukové izolace do stropní konstrukce s nákresem a vyplnění pracovních listů
Prakticky – jednotlivé technologické postupy lze procvičovat při praktické části výuky (odborného výcviku – praxi) podle toho, jaký druh práce je zrovna s žáky procvičován
Hodnocení:
Výborně: 100–85 % správných odpovědí
Chvalitebně: 84–70 % správných odpovědí
Dobře: 69–50 % správných odpovědí
Dostatečně: 49–30 % správných odpovědí
Nedostatečně: 29–0 % správných odpovědí
Stavební materiály II, O.Tibitanzl, Sobotáles 2003
Technické listy výrobců stavebních izolačních materiálů
Doporučené rozvržení hodin:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Stanislav Vedra. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.