Příklad vedení projektu – time management
18-u-4/AA93
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
Projektové řízení - time management
Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402, Karla Čapka, Písek
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
14. 03. 2019 14:22
16
3. ročník
individuální
Komplexní úloha po zopakování definic základních pojmů poskytuje příklad tvorby Ganttova diagramu pro časové plánování. Na daném příkladu diagramu žák aplikuje nadefinované pojmy.
Žák:
Celková dotace: 16 hodin
Definice základních pojmů (10 pojmů): 5 hodin
Popis diagramu s využitím definic: 4 hodiny
Vytvoření Ganttova diagramu na základě textu: 7 hodin
Definice základních pojmů v dané oblasti je často rozsáhlá a vyskytuje se v různých podobách v mnoha zdrojích - tzn. pedagog by měl mít vybrané pojmy již z výuky nadefinované, nebo pojmy v zadání úlohy omezit pro vybranou oblast.
Zadáním výstupního dokumentu je souvislý text (návod na běžnou denní činnost - např. vaření) - žáci musí mít dostatečný čas s otevřeným textem pracovat. Je možné tuto příležitost využít pro "inženýrský" přístup k porozumění textu. (Inženýrský, tzn. přesný, vyčíslitelný a rigorózně definovaný přístup bez nutnosti zohlednění komplexnosti systému).
Žák vypracuje výstupní dokument obsahující definici 10 základních pojmů a na jejich základu a na základu porozumění souvislému textu sestaví Ganttův diagram dané činnosti.
PC, MS Office, MS Visio, internet
Žák při zkoušení detailně definuje a na internetu dokáže najít odpovídající příklady, základní pojmy projektového řízení v IS: projekt; proces; informační systém; životní cyklus IS; time management; tým; agilní; rigorózní; požadavek na změnu (RfCh); ITIL
Žák z předloženého souvislého textu popisujícího výrobní proces (cca 200 slov) dokáže sestavit Ganttův diagram (s minimálně 10 procesy).
Pro splnění komplexní úlohy musí žák získat minimálně 60 % bodů z maximálního možného bodového zisku 100 bodů.
Výsledné hodnocení:
Výborný - 100 - 90%
Chvalitebný - 90 - 80%
Dobrý - 80 - 70%
Dostatečný - 70 - 60%
Nedostatečný - méně než 60%
ŘEPA, Václav. Procesně řízená organizace. Praha: Grada, 2012. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-4128-4.
BUCKSTEEG, Martin. ITIL 2011. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025137321.
CADLE, James a Donald YEATES. Project Management for Information Systems. 5. Essex, UK: Pearson Education Limited, 2008. ISBN 978-0-13-206858-1.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Široký. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.