Restaurační moučníky a nové trendy
65-u-3/AA89
H (EQF úroveň 3)
65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus
Základní restaurační moučníky
Střední škola dopravy, obchodu a služeb Moravský Krumlov, příspěvková organizace, nám. Klášterní, Moravský Krumlov
Kompetence k učení, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
11. 03. 2019 09:32
36
3. ročník
individuální, skupinové
1
Cílem komplexní úlohy je poskytnout žákům teoretické a praktické znalosti v oblasti restauračních moučníků, přehled o jejich výrobě za použítí různých technologií. Komplexní úloha seznámí žáky s legislativou týkající se hygienických předpisů ve veřejném stravování. Výuka bude doplněna praktickými ukázkami výběru vhodného inventáře a servisu moučníků.
Po absolvování komplexní úlohy žáci ovládají výrobu, zpracování, podávání restauračních moučníků.
Žáci se seznámí s moderní přípravou restauračních moučníků, novými technologickými postupy a trendy v gastronomii.
Žák:
sestavuje receptury pro restaurační moučníky
navrhuje vlastní inovativní receptury pro restaurační moučníky
normuje moučníky na daný počet porcí
volí správné suroviny pro daný moučník
připraví moučník dle technologického postupu
volí vhodné technologické vybavení a využívá moderní technologie a zařízení při výrobě moučníků
připraví moučník s požadovanými vlastnostmi
expeduje moučník, kontroluje hmotnost a estetickou úpravu
ovládá technologické postupy a skladování moučníků
1) Charakterizuje jednoduché restaurační moučníky - doporučený časový rozvrh 2 hodiny
2) Charakterizuje moderní restaurační moučníky, cukrářské trendy, skladbu restauračních moučníků - doporučený časový rozvrh 1 hodiny
3) Rozlišuje moučníky dle rozdělení a způsobu přípravy doporučený časový rozvrh 3 hodiny
4) Připraví dva jednoduché moučníky dle zadání učitele - doporučený časový rozvrh 15 hodin
5) Připraví jeden moderní restaurační moučník a jeden studený dezert dle zadání učitele doporučený časový rozvrh 15 hodin
Komplexní úloha může být využita v teoretické výuce i v odborném výcviku uvedeného oboru a je rozdělena do dílčích částí.
1. dílčí část
2. dílčí část
3. dílčí část
Učební činnosti žáků se odehrávají ve cvičné kuchyni pro přípravu pokrmů, nebo reálném (u zaměstnavatele) nebo simulovaném (školní kuchyně) pracovním prostředí.
Teoretická výuka bude probíhat v učebně teorie.
Technické vybavení
Učební pomůcky učitele
Učební pomůcky pro žáky pro teoretickou výuku
Učební pomůcky pro žáky pro praktickou výuku
1. dílčí část - není žádný písemný výstup, žáci opakují teoretické poznatky společně s učitelem
2. dílčí část - pracovní list č. 1 a č. 2, téma Moučníky
3. dílčí část - příprava a prezentace 4 restauračních moučníků dle zadání učitele
1. dílčí část
posuzuje se správná aplikace teoretických poznatků do praktických postupů, způsob formulace, aktivita žáka,
2. dílčí část
hodnotí se věcná správnost doplnění, aktivní přístup, samostatnost,
3. dílčí část
hodnotí se správnost normování restauračních moučníků, samostatnost při výpočtech,
samostatnost při práci, dodržování technologického postupu, dodržování BOZP, hygienických předpisů,
organizace práce, příprava a úklid pracoviště, prezentace před třídou a vyučujícím,
Žák připraví celkem 4 vylosované moučníky, za každý z nich získá 25 bodů.
hodnocení:
100 - 85 % výborný
84 - 69 % chvalitebný
68 - 53 % dobrý
52 - 38 % dostatečný
37 - 0 % nedostatečný
Bláha, L., Kadlec, F., Plhoň, Z., Cukrářská výroba lll., Praha, Informatorium, 1995, ISBN 80-85427-65-6
Šebek, L., Technologie kuchařských prací pro 1. - 3. ročník odborných učilišť, Praha, Septima, 2000, IBSN 80-7216-120-2
Sedláčková, H., Technologie přípravy pokrmů 2., Praha, Fortuna 2008, ISBN 978-80-7168-952-2
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Procházková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.