Metody analýzy rizik - Bezpečnostní politika
18-u-4/AA85
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
Bezpečnostní politika a řízení rizik v IT
Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402, Karla Čapka, Písek
Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Matematické kompetence, Digitální kompetence
08. 03. 2019 14:40
12
3. ročník
individuální, skupinové
8
Úloha představuje základní pojmy v oblasti bezpečnostní politiky včetně metod používaných pro analýzu rizik.
Žák:
zná definici pojmů bezpečnostní politiky (BP): certifikace, role, akreditace, audit, evaluace, risk management, reakce na výjimečné situace, dozor;
Žák:
Samostatná práce žáka na webu klade velké nároky na znalosti pedagoga v dané oblasti. V opačném případě je vhodné vyhledávanou problematiku zúžit. (Např. pojem „řízení rizik“ zúžit na „krizový zákon ČR“.)
Žák pracuje se zadáním samostatně, výsledek prezentuje ve skupině. Výsledky jsou ověřovány výstupní prací, ve které žáci dovedou:
Prezentací ve skupině žáci vytváří "brainstorming" souvisejících problematik k dané oblasti a jejich představení.
PC, Internet, MS Office, MS Visio
Výstupem je souhrnný dokument, na kterém žák obhajuje:
Svou výstupní práci obhajuje žák ve skupině.
Spolužáci hodnotí (za dohledu pedagoga) během obhajoby přesnost definice (maximálně 2 body) a za vhodnost příkladů udělením dalších maximálně 2 bodů pro každou část – části jsou:
Žák je hodnocen dle celkového součtu dosažených bodů (max. 100 bodů): 50 až 60 % (dostatečný), 61 až 70 % (dobrý), 71 až 85 % (chvalitebný) a 86 až 100 % (výborný).
KORECKÝ, Michal a Václav TRKOVSKÝ. Management rizik projektů: se zaměřením na projekty v průmyslových podnicích. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3221-3.
GÁLA, Libor, Jan POUR a Prokop TOMAN. Podniková informatika: počítačové aplikace v podnikové a mezipodnikové praxi, technologie informačních systémů, řízení a rozvoj podnikové informatiky. Praha: Grada, 2006. Management v informační společnosti. ISBN 80-247-1278-4.
KAFKA, Tomáš. Průvodce pro interní audit a risk management. Praha: C.H. Beck, 2009. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-121-5.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Široký. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.