Elektrotechnika v praxi pro stavební obory
36-u-3/AH93
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Elektrotechnické minimum pro stavební obory
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, Vocelova, Hradec Králové
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence
30. 01. 2020 14:32
12
2. ročník
individuální
Žáci stavebních oborů si ověří znalosti nezbytných základů elektrotechniky. Žákům jsou k dispozici učební texty, které je vhodné vyučujícím doplnit výkladem a před laboratorním cvičením s žáky látku zopakovat a procvičit.
Žák:
Ve výuce se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky:
Metody slovní:
Metody názorně demonstrační:
Metody praktické
Teoretický výklad je nezbytné doplnit praktickými ukázkami, případně učebními pomůckami. Vhodné je i doplnění výkladu digitální technikou, problémovými úlohami, odbornou diskuzí s žáky a uváděním příkladů z praxe. Žáci pracují a učí se dle učebních textů. Vyučujícímu se doporučuje pro výuku powerpointová prezentace.
Praktickou část – laboratorní úlohy je možné realizovat nejen v odborném výcviku, ale i ve standardně vybavené fyzikální nebo elektrotechnické laboratoři.
Metodická doporučení, formy výuky a práce žáků:
Teoretickou část je možné řešit ve standardně vybavené učebně. Praktickou pak ve fyzikální nebo elektrotechnické laboratoři. Žáky je nutné prokazatelně seznámit se zásadami BOZP a PO při výuce v příslušné laboratoři.
Pomůcky pro učitele:
Pomůcky pro žáky:
Žáci si mají ověřit své znalosti základů elektrotechniky za pomoci dvou laboratorních úloh.
Celkové hodnocení je aritmetickým průměrem hodnocení jednotlivých laboratorních úloh.
Hodnocení: výborně
Žák byl zcela schopen formulovat smysluplný závěr práce, ostatní části protokolu jsou správně vyplněny. Drobné chyby se v práci téměř nevyskytují.
Hodnocení: chvalitebně
Žák byl zcela schopen formulovat smysluplný závěr práce, ostatní části protokolu jsou správně vyplněny. Místy se mohou vyskytovat drobné chyby.
Hodnocení: dobře
Žák byl částečně schopen formulovat smysluplný závěr práce, ostatní části protokolu jsou správně vyplněny. Místy se mohou vyskytovat drobné chyby.
Hodnocení: dostatečně
Žák byl částečně schopen formulovat smysluplný závěr práce, ostatní části protokolu jsou správně vyplněny. Místy se mohou vyskytovat hrubé chyby.
Hodnocení: nedostatečně
Žák ani částečně nebyl schopen formulovat smysluplný závěr práce.
TKOTZ, Klaus. Příručka pro elektrotechnika. 2., dopl. vyd. Praha: Europa-Sobotáles, 2006. ISBN 80-86706-13-3.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Nepokoj. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.