Závady a servis třecích spojek, další druhy spojek
23-u-3/AA53
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
37 - Doprava a spoje
39 - Speciální a interdisciplinární obory
41 - Zemědělství a lesnictví
Převodové ústrojí 1 – vozidlové spojky
Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300, příspěvková organizace, Dr. Karla Farského, Vysoké nad Jizerou
12. 02. 2019 11:33
8
2. ročník
individuální, skupinové
8
Cílem komplexní úlohy je seznámit žáka s možnými závadami třecích spojek, s možnostmi oprav těchto spojek a se zásadami a pracovními postupy při opravách. Žák je dále seznámen s konstrukcí a principem činnosti dalších druhů spojek ( zubová, hydrodynamická). Získané znalosti jsou ověřeny skupinovým vypracováním pracovního listu (optimálně ve skupině max 8mi žáků) a následnou prezentací závěrů skupiny. Každý žák následně vypracuje závěrečný klasifikační test.
Žák:
Technické vybavení:
Počítač se SW pro prohlížení powerpointových prezentací, dataprojektor.
Učební pomůcky učitele:
zadání pracovního listu - počet vyhotovení odpovídá počtu skupin žáků ve třídě
zadání klasifikačního testu – počet vyhotovení odpovídá počtu žáků ve třídě
součásti třecí spojky (pokud jsou k dispozici)
modely zubové a hydrodynamické spojky (pokud jsou k dispozici)
Učební pomůcky pro žáka:
psací potřeby
Vypracování úlohy a následné porovnání se správným řešením slouží především jako příprava žáků na klasifikační test a poskytuje přednášejícímu zpětnou vazbu o získaných znalostech žáků.
Vypracování klasifikačního testu a splnění kritérií hodnocení je podmínkou pro úspěšné absolvování modulu. Kritéria hodnocení jsou následující:
Bodová úspěšnost: 27 – 24 b ......1
23 – 20 b ....... 2
19 – 16 b …….3
15 – 12 b ........4
11 – 0 b …….5
JÁN,ŽDÁNSKÝ,ČUPERA. Automobily 2 – Převody. 4. vydání. Brno: Avid, 2012. ISBN 978-80-87143-21-6
POŠTA A KOL. Opravárenství a diagnostika 2. 1. vydání. Praha: Informatorium, 2002. ISBN – 80 – 86073 – 88 – 2
GSCHEIDLE A KOL. Příručka pro automechanika. 1. vydání. Praha: Sobotáles, 2001. ISBN 80 -85920 – 76 - X
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Holata. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.