Ovládání manuálních převodovek, závady a servis převodovek
23-u-3/AA49
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Převodové ústrojí 2 – manuální převodovky
Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300, příspěvková organizace, Dr. Karla Farského, Vysoké nad Jizerou
03. 02. 2019 17:35
8
2. ročník
individuální, skupinové
8
Cílem komplexní úlohy je seznámit žáka se způsoby ovládání manuálních převodovek, s účelem, vlastnostmi a klasifikací převodových olejů. Žák je dále seznámen s možnými závadami manuálních převodovek, se způsoby diagnostiky závad a s možnostmi oprav a servisu převodovek. Získané znalosti jsou ověřeny skupinovým vypracováním pracovního listu a následnou prezentací závěrů skupiny. Každý žák následně vypracuje závěrečný klasifikační test.
Žák:
Technické vybavení:
Počítač se SW pro prohlížení powerpointových prezentací, dataprojektor.
Učební pomůcky učitele:
zadání pracovního listu - počet vyhotovení odpovídá počtu skupin žáků ve třídě
zadání klasifikačního testu – počet vyhotovení odpovídá počtu žáků ve třídě
Učební pomůcky pro žáka:
psací potřeby
Vypracování úlohy a následné porovnání se správným řešením slouží především jako příprava žáků na klasifikační test a poskytuje přednášejícímu zpětnou vazbu o získaných znalostech žáků.
Vypracování klasifikačního testu a splnění kritérií hodnocení je podmínkou pro úspěšné absolvování modulu. Kritéria hodnocení jsou následující:
Bodová úspěšnost: 26 – 23 b ......1
22 – 19 b ....... 2
18 – 15 b……3
14 – 11 b .......4
10 – 0 b ……5
JÁN,ŽDÁNSKÝ,ČUPERA. Automobily 2 – Převody. 4. vydání. Brno: Avid, 2012. ISBN 978-80-87143-21-6
POŠTA A KOL. Opravárenství a diagnostika 2. 1. vydání. Praha: Informatorium, 2002. ISBN – 80 – 86073 – 88 – 2
GSCHEIDLE A KOL. Příručka pro automechanika. 1. vydání. Praha: Sobotáles, 2001. ISBN 80 -85920 – 76 - X
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Holata. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.