Účel, druhy a konstrukce manuálních převodovek
23-u-3/AA47
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
37 - Doprava a spoje
39 - Speciální a interdisciplinární obory
41 - Zemědělství a lesnictví
Převodové ústrojí 2 – manuální převodovky
Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300, příspěvková organizace, Dr. Karla Farského, Vysoké nad Jizerou
28. 01. 2019 18:53
8
2. ročník
individuální, skupinové
8
Cílem komplexní úlohy je seznámit žáka s účelem a funkcemi manuálních převodovek. Žák je seznámen s principem činnosti manuálních převodovek a s různými variantami jejich konstrukčních provedení. Získané znalosti jsou ověřeny skupinovým vypracováním pracovního listu (optimálně ve skupině max 8mi žáků) a následnou prezentací závěrů skupiny. Každý žák následně vypracuje závěrečný klasifikační test.
Žák:
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáka:
Vypracování úlohy a následné porovnání se správným řešením slouží především jako příprava žáků na klasifikační test a poskytuje přednášejícímu zpětnou vazbu o získaných znalostech žáků.
Vypracování klasifikačního testu a splnění kritérií hodnocení je podmínkou pro úspěšné absolvování modulu. Kritéria hodnocení jsou následující:
Bodová úspěšnost: 34 – 30 b ......1
29 – 25 b ....... 2
24 – 20 b ……3
19 – 15 b .......4
9 – 0 b ……5
JÁN,ŽDÁNSKÝ,ČUPERA. Automobily 2 – Převody. 4. vydání. Brno: Avid, 2012. ISBN 978-80-87143-21-6
GSCHEIDLE A KOL. Příručka pro automechanika. 1. vydání. Praha: Sobotáles, 2001. ISBN 80 -85920 – 76 - X
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Holata. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.