AD a DA převodníky mikrokontroléru KL46Z
18-u-4/AE53
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika
Mikroprocesorová technika 32 bitů
Střední škola informatiky, elektrotechniky a řemesel Rožnov pod Radhoštěm, Školní, Rožnov pod Radhoštěm
Digitální kompetence, Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů
27. 07. 2019 18:02
12
4. ročník
individuální, skupinové
30
Úloha je určena pro zvládnutí teorie analogových periferií mikrokontroléru KL46Z a řešení jejich praktického použití.
Žák
Založí ve vývojovém prostředí IAR s použitím kostry projekt a provede jeho nastavení
Sjednocuje do projektu knihovnu adc16
Edituje nastavení projektu
Vytvoří s použitím aplikační poznámky projekt dle zadání
Provede úpravu projektu a jeho stažení
Ověří fyzicky funkci v režimu Debug nebo Run
Vytvoří s použitím referenčního manuálu řízený zdroj napětí
Vytvoří program, který bude využívat základní inicializaci
Fyzicky ověří funkci v režimu Debug nebo Run
Vyhodnotí výsledek v protokolu
Mikrokontrolér KL46Z – AD převodník. Princip, režimy, mapování portů, knihovna adc16, aplikační poznámka, práce s dokumentací - odborný výklad: 2 hodiny;
mikrokontrolér KL46Z – DA převodník. Princip, režimy, mapování portů, základní inicializace DA převodníku, práce s dokumentací - odborný výklad: 2 hodiny;
projekt Řádková CCD kamera. Samostatná práce dle pracovního listu: 4 hodiny;
projekt Řízený zdroj napětí. Samostatná práce dle pracovního listu: 4 hodiny.
Při teoretickém výkladu žáci synchronně s vyučujícím pracují s dokumentací.
Na pořadí úloh nezáleží, ale je vhodné, aby teorie bezprostředně předcházela příslušné úloze.
U všech úloh důsledně vyžadovat vypracování protokolu.
Komplexní úloha bude vyučována ve specializované počítačové učebně.
Vybavení počítačové učebny:
Počítač učitele, dataprojektor, plátno;
individuální počítače pro každého žáka.
Všechny počítače musí mít nainstalován odpovídající program -např. IAR Embedded Workbench 7.30 nebo vyšší. Každé pracoviště musí být vybaveno kity FRDM-KL46Z, řádkovou CCD kamerou TSL1401CL a multimetrem.
Úloha může být v případě potřeby modifikována i na jiný typ mikrokontroléru řady Kinetis, případně na jiný typ řádkové CCD kamery.
Pro úlohu Řízený zdroj napětí je nutné využití KL46 Sub-Family Reference Manual. Ten je dostupný na stránkách www.nxp.com, ale stránky se velmi často mění, je tedy vhodné před zadáním úlohy ověřit aktuální umístění.
Žáci mají splnit dvě úlohy, v nichž použijí analogové periferie v mikrokontroléru KL46Z:
První úloha se skládá z oblastí:
Ke každé úloze vypracují protokol (jako docx soubor) v následujícím tvaru, který se hodnotí samostatně:
Titulní list;
zadání;
postup (drobně popíší svůj postup);
závěr (hodnocení)
Vložení programu není považováno za řešení. V závěru musí být uveden výsledný stav.
Hodnocení každé úlohy se skládá ze dvou částí.
Hodnocení každé úlohy je bráno se stejnou váhou. Výslednou známku určí vyučující v případě, že jsou obě úlohy splněna dle kvality a funkčnosti individuálně pro každého žáka. Přihlíží se na případné nedostatky v řešení nebo postupu práce.
Funkčnost úlohy je hodnocena pouze Splnil - Nesplnil. Úkol je splněn, pokud program splňující zadání a ověřený na kitu funguje. Jinak je úkol nesplněn. To platí i v případě, kdy je správné funkcionality dosaženo jiným, od zadání se odlišujícím způsobem. Toto dílčí hodnocení má 80% váhu z celkového hodnocení.
Protokol je hodnocen jednak po formální stránce, kdy za chybějící část (titulní list, zadání, závěr) je snížena známka o půl stupně, jednak po stránce správnosti. Za každý chybějící podstatný krok v popisu postupu nebo závažnou chybu v chronologii popisu se snižuje známka o jeden stupeň. Pokud protokol zcela chybí, je tato část hodnocena jako nesplněná. Toto dílčí hodnocení má 20% váhu z celkového hodnocení úlohy.
KL46 Sub-Family Reference - https://www.nxp.com/docs/en/reference-manual/KL46P121M48SF4RM.pdf
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jiří Král. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.