Vrtání, vyhrubování, vystružování – zhotovení otvorů ø28H8 a ø38H8
23-u-3/AE23
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Obrábění na konvenčních strojích - vrtání, vyhrubování, vystružování
Střední škola informatiky, elektrotechniky a řemesel Rožnov pod Radhoštěm, Školní, Rožnov pod Radhoštěm
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
17. 07. 2019 21:34
16
2. ročník, 3. ročník
individuální
Komplexní úloha obsahuje dvě části, a to teoretickou a praktickou. Cílem úlohy je nabytí odborných znalosti a dovednosti při práci na konvenčních strojích – vrtání, vyhrubování, vystružování. Tato úloha se opírá o již probrané témata, zhotovení otvorů vrtáním, soustružení vnitřních válcových ploch.
Žák:
Žáci popíší základní informace o výrobě strojní součásti, materiálech a zpracování, které vyhodnocují při různých způsobech třískového obrábění. Učí se dovednostem a návykům, kterých v praxi využívají. Zhotoví otvory vrtáním, vyhrubováním, vystružováním na konvenčních strojích.
Detailní časový rozvrh je v kompetenci pedagoga.
8 hodin teoretická část – výuka a písemné zpracování úlohy
8 hodin praktická část – splnění komplexní úlohy
Zhotovení otvorů ø20H8 a ø28H8 je komplexní úloha, která obsahuje část teoretickou a část praktickou, které jsou zahrnuty v oblasti Strojního obrábění na konvenčních strojích. Žáci samostatně písemně vypracují technologický postup podle přiložené technické dokumentace s použitím Strojnických tabulek. Technologický postup zahrnuje znalosti z více vzdělávacích modulů, které musí žák absolvovat před vypracováním této komplexní úlohy. Jednou s možností jak realizovat tuto úlohu je přiloženo „Správné řešení“.
Realizace této komplexní úlohy je teoreticko – praktické a může být provedeno na různých učebnách a dílnách praktického vyučování, jak školních, tak i odloučených pracovištích.
Pracovní list č. 1 – teoretická část
Pracovní list č. 2 – praktická část
Teoretická část:
Praktická část:
Splnění časového limitu
Dodržení tolerance rozměrů dle technické dokumentace
Kvalita opracování
Funkčnost obrobku
Dodržení BOZP
Hodnocení známkou:
1 (výborný)
Žák dodržel časový limit, otvory jsou v toleranci, opracování, dodržoval BOZP
2 (chvalitebný)
Žák dodržel časový limit, otvory jsou v toleranci, dodržoval BOZP
3 (dobrý)
Žák dodržel časový limit, dopustil se drobných chyb, dodržoval BOZP
4 (dostatečný)
Žák dodržel časový limit, dopustil se chyb, nedodržel toleranci, dodržoval BOZP
5 (nedostatečný)
Žák nedodržel časový limit, dopustil se hrubých chyb, dodržoval BOZP
LEINVEBR, Jiří. VÁVRA, Pavel. Strojnické tabulky. Úvaly: Albra, 2017. ISBN 978-80-7361-111-8.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Malina. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.