Druhy, vlastnosti a servis vozidlových náprav
23-u-3/AD41
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Podvozek 1 – rámy a karosérie, nápravy
Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300, příspěvková organizace, Dr. Karla Farského, Vysoké nad Jizerou
28. 06. 2019 20:40
8
1. ročník
individuální, skupinové
6
Cílem komplexní úlohy je seznámit žáka s různými variantami konstrukčních provedení vozidlových náprav, s jejich vlastnostmi, možnostmi využití a případnými závadami. Získané znalosti jsou ověřeny skupinovým vypracováním pracovního listu a následnou prezentací závěrů skupiny. Každý žák následně vypracuje závěrečný klasifikační test.
Žák na základě vyobrazení určí druh nápravy a pojmenuje její součásti.
Žák posoudí vlastnosti dané nápravy a na jejich základě určí vhodnost jejího použití pro určité druhy vozidel.
Žák se podle popisu chování vozidla pokusí diagnostikovat možnou závadu nápravy a možnosti jejího odstranění.
Prezentace přednášejícího – 6 hod.
Pracovní list + vyhodnocení – 1 hod.
Klasifikační test – 1 hod.
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáka:
Skupinová tvorba pracovního listu a následná prezentace závěrů skupiny
Individuální vypracování klasifikačního testu, vyhodnocení a oznámkování
Vypracování úlohy a následné porovnání se správným řešením slouží především jako příprava žáků na klasifikační test a poskytuje přednášejícímu zpětnou vazbu o získaných znalostech žáků.
Vypracování klasifikačního testu a splnění kritérií hodnocení je podmínkou pro úspěšné absolvování modulu. Kritéria hodnocení jsou následující:
Bodová úspěšnost:
JAN, ŽDÁNSKÝ, ČUPERA. Automobily 1 – Podvozky. 4. vydání. Brno: Avid, 2012. ISBN 978-80-87143-24-7.
POŠTA a kol. Opravárenství a diagnostika 1. 2. vydání. Praha: Informatorium, 2005. ISBN 978-80-7333-058-3.
Modul je určen pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů se zaměřením na autoopravárenství.
Předpokladem pro úspěšné řešení úlohy jsou znalosti o druzích, konstrukci, vlastnostech a možných závadách vozidlových náprav, získané při teoretické výuce modulu formou prezentace a výkladu.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Holata. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.