Ovládání brzd osobních automobilů
23-u-3/AA32
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Podvozek 3 – brzdové systémy
Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300, příspěvková organizace, Dr. Karla Farského, Vysoké nad Jizerou
19. 12. 2018 14:24
12
1. ročník
individuální, skupinové
8
Cílem komplexní úlohy je seznámit žáka s principem činnosti hydraulického ovládání brzd osobních automobilů, s konstrukcí jednotlivých součástí systému, s možnými závadami a způsoby jejich odstranění. Žák dále získá informace o účelu a principu činnosti brzdových bezpečnostních systémů. Získané znalosti jsou ověřeny skupinovým vypracováním pracovního listu a následnou prezentací závěrů skupiny. Každý žák následně vypracuje závěrečný klasifikační test.
Žák:
Technické vybavení:
Počítač se SW pro prohlížení powerpointových prezentací, dataprojektor.
Učební pomůcky učitele:
zadání pracovního listu - počet vyhotovení odpovídá počtu skupin žáků ve třídě
zadání klasifikačního testu – počet vyhotovení odpovídá počtu žáků ve třídě
Učební pomůcky pro žáka:
psací potřeby, kalkulačka
Vypracování úlohy a následné porovnání se správným řešením slouží především jako příprava žáků na klasifikační test a poskytuje přednášejícímu zpětnou vazbu o získaných znalostech žáků.
Vypracování klasifikačního testu a splnění kritérií hodnocení je podmínkou pro úspěšné absolvování modulu. Kritéria hodnocení jsou následující:
Bodová úspěšnost: 34 – 31 b ......1
30 – 26 b ....... 2
25 – 21 b ……3
20 – 15 b .......4
14 – 0 b ……5
JAN,ŽDÁNSKÝ,ČUPERA. Automobily 1 – Podvozky. 4. vydání. Brno: Avid, 2012. ISBN 978-80-87143-24-7
POŠTA A KOL. Opravárenství a diagnostika 1. 2. vydání. Praha: Informatorium, 2005. ISBN 978 – 80 – 7333 – 058 – 3
GSCHEIDLE A KOL. Příručka pro automechanika. 1. vydání. Praha: Sobotáles, 2001. ISBN 80 -85920 – 76 - X
Komplexní úloha se vztahuje k modulu Podvozky 3 - brzdové systémy
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Holata. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.