Design a sazba letáků, plakátů a tiskovin menšího rozsahu
82-u-4/AD14
M (EQF úroveň 4)
82 - Umění a užité umění
Design a sazba letáků, plakátů a tiskovin menšího rozsahu
Moravská střední škola s.r.o., Pasteurova, Olomouc
Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám, Digitální kompetence
24. 06. 2019 13:19
12
3. ročník
individuální
Cílem komplexní úlohy je osvojit si dovedností v oblasti tvorby designu a sazby letáků, plakátů a tiskovin menšího rozsahu. Komplexní úloha pomůže žákům eliminovat chyby při tvorbě, seznámí a naučí používat vhodně vektorové i bitmapové výstupní a vstupní formáty, pracovat s textem, rámečky, znakovými a odstavcovými styly, tvořit odpovídající grafické práce v daných programech. Žák směřuje ke dvěma hlavním cílům – čitelnosti a vizuální poutavosti.
Očekávané výsledky učení – žák:
Výsledek učení: Vymezí vhodnosti užití všech zásad typografických, barevnostních, kompozičních při designu vlastního plakátu, letáku či jiné tiskoviny
5 hodin
Výsledek učení: Posoudí kompoziční vlastnosti příslušné tiskoviny
5 hodin
Výsledek učení: Provede vlastní sestavy tiskovin s užitím vektorové a rastrové grafiky
2 hodiny
Práce je určená jednotlivcům, kteří své výsledky prezentují své třídě.
Organizační forma výuky: teoreticko-praktická, průřezová
Prostředí: školní učebna pro praktické vyučování, počítačová učebna
Žák i učitel:
Žák odevzdá práci dle zvoleného zadání.
Hodnotí se:
Ověřované okruhy:
AMBROSE, Gavin; HARRIS, Paul; Layout: Velký průvodce grafickou úpravou, 2010
CRUISE, John, ANTON,Kelly Kordes; Adobe InDesign CC Classroom in a Book, 2018
FAULKNER, Andrew; Adobe Photoshop CC Classroom in a Book, 2019
WOOD, Brian; Adobe Illustrator CC Classroom in a Book, 2018
Z. Dvořáková, DTP a předtisková příprava, Computer Press, Brno 2012, ISBN 978-80-251-1881-8
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Robin Michenka. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.