Kritické faktory úspěchu v návrhu Informačního systému
18-u-4/AA31
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
Životní cyklus informačního systému
Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402, Karla Čapka, Písek
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
16. 12. 2018 20:46
8
3. ročník
individuální
Úloha na jednotlivých krocích životního cyklu IS předkládá ukázku kritických faktorů úspěchu (CSF).
Žák:
Žáci na základě znalostí životního cyklu IS, dodaných atributů příkladu a dat získaných z internetu sestaví:
Popis informačního systému pro potřeby návrhu (1 hod.)
Popis jednotlivých kroků životního cyklu popsaného IS (1 hod.)
Určení CSF jednotlivých kroků (3 hod.)
Parametry metriky KPI (1 hod.)
Popis návazností na outsourcing a ITIL (2 hod.)
Komplexní úloha může být využita v rámci předmětu praktického i teoretického vyučování.
Na úloze pracuje žák samostatně. Hodnocení probíhá ve skupině (žák obhajuje svůj návrh a spolužáci u každého jednotlivého kroku vyjádří svůj názor udělením procentních bodů dle popisu a kvantifikace plánovaných výstupů).
Teoreticko-praktická, v simulovaném prostředí nebo odborné učebně
počítač, připojení k internetu, textový editor, popř. MS Visio
Výstupem je dokument popisující životní cyklus daného informačního systému a popis zvoleného outsourcingového řešení.
Každý jednotlivý krok životního cyklu je hodnocen max. 5 % za vhodný příklad CSF a max. 5 % za KPI. (6 krát 10 %)
Zbylých 40 % je započítáno za vhodně zvolený (10 %) a vyargumentovaný (10 % - zohlednění ceny, 10 % zohlednění bezpečnosti a 10 % právní rámec) outsourcing.
Žák získává bodové hodnocení na základě obhajoby před spolužáky pod dohledem pedagoga. Každá část výstupního dokumentu z plánovaných výstupů je okamžitě hodnocena (např. uděleno 0 až 5 % bodů za CSF implementace nového IS; 0 - 10 % za popis právního rámce outsourcingu atd.)
Je-li splněna základní podmínka min. 25 % z části životního cyklu a zároveň min. 25 % z části outsourcingu, je žák hodnocen dle celkového součtu dosažených bodů: 50 až 60% (dostatečný), 61 až 70 % (dobrý), 71 až 85 % (chvalitebný) a 86 až 100 % (výborný).
mc.com např. SaaS vs PaaS vs IaaS. In: BMC [online]. Texas: BMC Software, 2018 [cit. 2018-12-16]. Dostupné z: https://www.bmc.com/blogs/saas-vs-paas-vs-iaas-whats-the-difference-and-how-to-choose/
Cloud oracle. In: Oracle [online]. Dublin: Oracle, 2018 [cit. 2018-12-16]. Dostupné z: https://cloud.oracle.com/saas
GÁLA, L. - POUR J. - ŠEDIVÁ, Z.: Podniková informatika: počítačové aplikace v podnikové a mezipodnikové praxi. 3., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2015. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-5457-4.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Široký. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.