Tvorba uživatelského rozhraní v MS Access
18-u-4/AC67
M (EQF úroveň 4)
18 - Informatické obory
MS Access - formuláře a sestavy v návrhovém zobrazení
SPŠ elektrotechniky a informatiky, Kratochvílova, Ostrava - Moravská Ostrava
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Digitální kompetence
16. 06. 2019 21:41
8
2. ročník
individuální
Cílem komplexní úlohy je u žáka prohloubit dovednost pracovat s databázovým systémem MS Access s tvorbou formulářů a sestav. Žák vytvoří formuláře jako rozhraní mezi databázovým systémem a uživatelem, může rozvíjet svou kreativitu. Formuláře zjednodušují práci uživatelů – zobrazují data, umožňují vkládání, úpravy i odstraňování dat. Sestavy slouží k tisku seskupených dat z databáze. Žák prokáže schopnost implementovat získané vědomosti a dovednosti při řešení úlohy.
Při řešení komplexní úlohy se doporučuje kombinovat níže uvedené metody výuky.
Metody názorně-demonstrační:
Metody praktické – vlastní činnost žáků:
Komplexní úloha může být využita v rámci předmětu praktického i teoretického vyučování.
Na úloze pracuje žák samostatně, ale bylo by možné pracovat i ve skupině 2 žáků.
Praktická forma výuky v PC učebně. Praktická realizace je rozdělena na jednotlivé úlohy, které jsou prováděny během výuky předmětu postupně všemi žáky. Některé úlohy mohou být zvoleny jako ukázkové postupy – žáci se střídají u učitelského PC s dataprojektorem. Jiné úlohy mohou sloužit jako samostatné procvičování probrané látky.
počítač s programem MS Access
Zadání praktické práce pro tvorbu uživatelského rozhraní pomocí návrhového zobrazení formulářů a sestav pro tisk v MS Access včetně ukázek správného řešení.
Prospěl na výborný:
Bezchybné samostatné předvedení postupu tvorby formulářů a sestav podle požadavků. Umí reagovat na změnu zadání. Dovede samostatně tvořivě řešit zadané úlohy. Vyjadřuje se přesně, plynule, s jistotou. Jeho praktické práce jsou po obsahové stránce bez závad.
Prospěl na chvalitebný:
Mírné nedostatky v předvedeném postupu tvorby formulářů a sestav podle požadavků, orientuje se v použití správného typu formuláře, správně zvolí postup řešení. Zvládá reagovat na změnu zadání. Pracuje samostatně a logicky správně, ale s menší jistotou a přesností. Vyjadřuje se věcně správně, ale s menší pohotovostí. Jeho praktické práce mají po obsahové stránce drobné závady.
Prospěl na dobrý:
Předvede postup tvorby formulářů a sestav podle požadavků, vytváří formuláře a sestavy s drobnými chybami. Je méně samostatný, při řešení úloh se dopouští nepodstatných chyb, které s pomocí učitele odstraní. Vyjadřuje se správně, ale s menší jistotou. Jeho praktické práce mají po obsahové stránce závady, které se netýkají podstaty práce.
Prospěl na dostatečný:
Při tvorbě formulářů a sestav podle požadavků není schopen samostatně pracovat. Při práci s návrhovým zobrazením formulek i sestav potřebuje soustavnou pomoc učitele. Není samostatný v myšlení. Při řešení úloh se dopouští podstatných chyb, které napravuje jen s pomocí učitele. Nevyjadřuje se přesně. Jeho praktické práce mají po obsahové stránce větší závady.
Neprospěl:
Nedokáže vytvořit formulář, sestavu. V návrhovém zobrazením formulářů, sestav se samostatně neorientuje. Na otázky učitele neodpovídá správně. Úkoly řeší jen s výraznou pomocí učitele. Jeho praktické práce mají po obsahové stránce zásadní závady.
BELKO, Peter. Microsoft Access 2013: podrobná uživatelská příručka. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4125-0.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renáta Revendová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.