VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Návrh osázení skalky
Kód úlohy
41-u-3/AC08
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
H (EQF úroveň 3)
Skupiny oborů
41 - Zemědělství a lesnictví
Vazba na vzdělávací modul(y)
Stavby v zahradních a krajinářských úpravách
Škola
SOŠ lesnická a strojírenská Šternberk p.o., Opavská, Šternberk
Klíčové kompetence
Datum vytvoření
05. 06. 2019 21:52
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
28
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
3. ročník
Řešení úlohy
individuální
Charakteristika/anotace
Úkolem komplexní úlohy je získání teoretických znalostí o stavbách v zahradních a krajinářských úpravách. Důraz musí být kladen na odbornost tématu.
Cílem komplexní úlohy by mělo být naučit žáka navrhovat a realizovat osázení u zahradních a krajinářských staveb.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
- očekávané výsledky učení dle RVP učebního oboru 41-52-H/01 Zahradník:
Žák:
- se orientuje v projektové dokumentaci a samostatně pracuje podle sadovnických plánů,
- popíše základní druhy staveb v zahradních a krajinářských úpravách a uvede jejich funkci a význam,
- popíše postup zakládání, ošetřování a údržby staveb v zahradních a krajinářských úpravách,
- navrhuje osázení u jednotlivých druhů zahradních a krajinářských staveb.
Po ukončení modulu by se měl žák samostatně orientovat v druzích staveb v zahradních a krajinářských úpravách, měl by umět uplatnit zásady jejich zřizování, znát způsoby ošetřování těchto staveb a dokázat samostatně navrhnout osázení u zahradních a krajinářských staveb.
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Žáci:
- navrhují osázení zadaného zahradního prvku – skalky
- vytváří seznam rostlin vhodných pro osázení, včetně sponu a počtu rostlin
- vytvoří seznam činností nutných pro založení a osázení skalky
- navrhnou péči o skalku v následujícím roce
- vytvoří barevný grafický osazovací plán navrhované skalky
Metodická doporučení
- žáci budou pracovat individuálně
- žáci se aktivně zapojují, pracují samostatně
- učitel vede žáky k samostatné činnosti
- učitel dohlíží na průběh činnosti a konzultuje se žáky jejich chyby
- učitel zkontroluje správnost vyhotovení
Způsob realizace
- forma výuky je teoreticko-praktická
- úlohy budou probíhat v rámci vyučovací hodiny v odborné učebně
Pomůcky
Technické vybavení:
- počítače s připojením na internet
Učební pomůcky učitele:
- zadání komplexní úlohy – počet vyhotovení odpovídá počtu žáků ve třídě
- odborná literatura
Učební pomůcky pro žáka:
- psací potřeby, kreslicí potřeby, rýsovací potřeby
- výkresy formátu A3
- učební texty, sešit
- kalkulačka
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
NÁVRH OSÁZENÍ SKALKY
žáci:
- vytvoří seznam rostlin vhodných pro osázení, včetně sponu a počtu rostlin
- vytvoří seznam činností nutných pro založení a osázení skalky
- navrhnou péči o skalku v následujícím roce
- vytvoří barevný grafický osazovací plán navrhované skalky
Kritéria hodnocení
- posuzuje se aktivita žáka při přípravě tvorbě osazovacího návrhu
- předpokládá se spolupráce vyučujícího se žákem
- posuzuje se správnost vyhotovení seznamu rostlin vzhledem k druhu stavby
- posuzuje se správnost zvoleného sponu a výpočet počtu rostlin nutných pro osázení
- posuzuje se správnost technologického postupu při zakládání a osazování skalky
- posuzuje se správnost navržené péče o skalku
- posuzuje se pečlivost při grafickém zpracování návrhu skalky
Doporučená literatura
kolektiv autorů: Tvorba zeleně, Sadovnictví – krajinářství. Mělník, VOŠZa a SZaŠ Mělník, 2011.303 s. ISBN 978-80-904782-0-6 (VOŠZa a SZaŠ), ISBN 978-80-247-3605-1 (Grada).
Poznámky
Časová náročnost:
- Odborné vzdělávání: 20 hodin teoretické výuky učiva směřující k získání znalostí o významu a použití staveb v zahradních a krajinářských úpravách.
- Praktické vzdělávání formou komplexní úlohy v délce 8 hodin: formou vypracování projektu NÁVRH OSÁZENÍ SKALKY
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeňka Davidová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.