Příprava cappuccina
65-u-3/AB46
H (EQF úroveň 3)
65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus
Jednoduchá obsluha hostů
Střední odborné učiliště a Střední odborná škola SČMSD, Znojmo, s.r.o. , Přímětická, Znojmo
Kompetence k učení, Komunikativní kompetence, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
23. 04. 2019 22:30
8
2. ročník
individuální
Hlavním cílem komplexní úlohy je naučit žáky správný technologický postup přípravy cappuccina. Žáci budou umět po absolvování KÚ připravit espresso a soustředí se zejména na přípravu pěny z mléka. Součástí úlohy je i správný servis cappuccina.
Při výuce jsou využívány zejména demonstrativní metody, ukázky, praktické předvedení úkolů.
Obsahem komplexní úlohy je/jsou:
Očekávané výsledky učení vychází z PK 65-007-H Jednoduchá obsluha hostů, kdy absolvent po ukončení modulu:
Žák:
Úloha je doporučena pro využití v odborném výcviku oboru Kuchař-číšník. Předpokladem pro vstup do modulu je:
Průběh komplexní úlohy:
Úlohu lze řešit v odborné učebně nebo na pracovišti sociálního partnera (v reálném provozu).
Žák:
Žák úspěšně splní úlohu příprava cappuccina v případě, že:
5 bodů – pracuje zcela samostatně bez dopomoci
3 body – pracuje váhavě, nejistě
1 bod – připraví zařízení a inventář s dopomocí
0 bodů – není schopen připravit zařízení, připraví nevhodný inventář k provozu
5 bodů – zvolí vhodné suroviny ve správném množství, použije vhodné technologické vybavení, které používá dle zásad bezpečnosti, zvolí správný inventář, bezchybně dodržuje technologický postup přípravy cappuccina, naservíruje nápoj dle gastronomických pravidel
3 body – v zásadě pracuje bezpečně s drobnou chybou, kterou při upozornění ihned napraví a zdůvodní správný postup
1 bod – pracuje podle pokynů, sám není schopen pracovat systematicky
0 bodů – není schopen připravit ani naservírovat požadovanou objednávku
5 bodů – zcela bezchybně provede postup čištění všech zařízení i inventáře včetně jeho uložení, správně uskladní suroviny
3 body – pracuje s drobnými nedostatky, které je schopen při upozornění okamžitě napravit a objasnit
1 bod – podle pokynů provede požadované aktivity, ale nepracuje systematicky
0 bodů – není schopen vyčistit zařízení
Aby žák splnil komplexní úlohu, musí získat alespoň 9 bodů z 15 možných. Při získání hraničních 8–9 bodů lze přihlédnout i k práci na pracovním listu komplexní úlohy.
VESELÁ, P. Kniha o kávě. Praha: Smart Press, 2011. ISBN 978-80-87049-34-1
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lucie Pláňková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.