Pravidla dokumentaristiky
82-u-4/AB36
M (EQF úroveň 4)
82 - Umění a užité umění
Pravidla dokumentaristiky
Moravská střední škola s.r.o., Pasteurova, Olomouc
Komunikativní kompetence, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
21. 04. 2019 10:29
8
2. ročník, 3. ročník, 4. ročník
skupinové
1
Cílem komplexní úlohy je seznámit žáka s dokumentem jako audiovizuálním dílem, s jeho jednotlivými žánry a jejich pravidly.
Žák:
Doporučený časový rozvrh:
Úvodní prezentace vyučujícího - 3 hodiny
Společná projekce vybraných dokumentů - 3 hodiny
Skupinový rozbor promítnutého dokumentu - 2 hodiny
Komplexní úlohu je nutné realizovat v kvalitně vybavené učebně upotřebené pro promítnutí audiovizuálního díla (kvalitní obraz i zvuk).
Pomůcky pro kvalitní promítnutí audiovizuálního díla.
Výstupem komplexní úlohy je rozbor promítnutého dokumentu (sloužící jako příklad pro závěrečnou práci celého modulu).
Specifika robozru dokumentu:
prospěl – neprospěl
ŠTOLL, Martin: Český film. Režiséři - dokumentaristé: Praha (Libri) 2009, ISBN: 978-80-7277-417-3
ŠTOLL, Martin: Český film. Hundred years of Czech documentary film: Praha (Malá Skála), ISBN: 80-902777-0-5
GAUTHIER, Guy: Dokumentární film a jiná kinematografie, Praha (Akademie muzických umění) 2004, ISB: 80-7331-023-6
NICHOLS, Bill: Úvod do dokumentárního filmu, Praha (Akademie muzických umění) 2010, ISBN: ISBN 978-80-7331-181-0
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Bartoš. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.