Zařízení koupelen – umyvadlové, vanové a sprchové sestavy
36-u-3/AH79
H (EQF úroveň 3)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
Zdravotně-technická zařízení, montáž a opravy zařizovacích předmětů
Střední škola polytechnická, Rooseveltova, Olomouc
Kompetence k učení
20. 01. 2020 19:51
8
3. ročník
individuální
Cílem komplexní úlohy je ověřit znalosti žáka spojené s probíraným učivem v modulu, konkrétně s částmi a technologickými postupy montáže umyvadlové, vanové a sprchové sestavy. Součástí úlohy je nejprve výklad učitele formou prezentace, dále žáci vypracují samostatně práci (úkoly) do pracovního listu tím, že do něj umístí vlastní snímky umyvadel, vany a sprchové sestavy a uvedou příklady správného technologického postupu montáže určitého druhy těchto sestav. Každý žák na závěr vypracuje samostatně písemnou práci vyplněním pracovního listu (zodpovězení písemných otázek). Na závěr žák zodpoví otázky u ústní zkoušky.
Žák:
Výuka probíhá formou frontálního výkladu s využitím prezentace a projekcí probíraného učiva s názornými ukázkami jednotlivých druhů umyvadlových, vanových a sprchových sestav a postupů jejich montáže.
Žák:
Úloha souvisí s předmětem Instalace vody a kanalizace (2. ročník).
Realizuje učitel:
Realizují žáci společně s učitelem:
Realizují žáci samostatně:
Individuální písemná a ústní zkouška.
Hromadný dohled učitele nad žáky během plnění úkolů.
Hodnocení vypracovaných písemné a ústní zkoušky učitelem.
Dohled učitele nad prací žáků.
Ústní zkouška a písemný test komplexní úlohy budou řešeny ve standardní učebně (vhodným vybavením je datový projektor s PC pro případné obrazové ukázky probíraného učiva). Při zkoušce je čas 3,5 hod. (210 min.) věnován výkladu s využitím prezentace a projekcí probíraného učiva s názornými ukázkami částí jednotlivých sestav a postupů jejich montáže. Dále tvorbě úkolů v samostatné práci 3 hod. Při ústní zkoušce má každý žák 15 minut čas na přípravu a celkem 15 minut na zodpovězení všech zadaných otázek. Při písemné zkoušce má každý žák 60 minut na její vypracování.
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáky:
Úkoly v pracovním listu k samostatné práci.
Ústní zkouška – 4 vybrané výsledky učení. Žák zodpoví všechny zadané otázky a případné doplňující otázky učitele.
Písemná zkouška – písemné odpovědi ze všech výsledků učení, 20 otevřených otázek.
Hodnocení bude provedeno individuálně.
Kritéria pro známky:
1 (výborný) – počet bodů: 86–100 bodů
2 (chvalitebný) – počet bodů: 71–85 bodů
3 (dobrý) – počet bodů: 56–70 bodů
4 (dostatečný) – počet bodů: 40–55 bodů
5 (nedostatečný) – počet bodů: 0–39 bodů
Adámek, M. – Jurečka, A.: Instalace vody a kanalizace II. Praha, INFORMATORIUM 2011. ISBN 80-7333-033-
LUPTÁK, Ladislav. Učební text pro obor Instalatér, 2. ročník [online]. Brno: Střední škola polytechnická, Brno, Jílová 36g, 2016, ISBN 978-80-88058-29-8. Dostupné z: https://ejilova.publi.cz/.
Žabička, Z. – Vrána, J.: Zdravotnětechnické instalace. Brno ERA group spol. s r. o. 2009. ISBN 978-80-7366-139-7.
Úloha je určena pro 3. ročník oboru 36-52-H/01 Instalatér.
Komplexní úloha bude použita pro ověřování schopností a znalostí po absolvování vzdělávacího modulu „Zdravotně-technická zařízení, montáž a opravy zařizovacích předmětů“.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Pazdera. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.