VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Sledování a analýza vlastní pohybové aktivity s použitím nových technologií
Kód úlohy
ZD-u-4/AF96
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
Vzdělávací oblasti
ZD - Člověk, jeho osobnost, zdraví a bezpečí
Vazba na vzdělávací modul(y)
Škola
Střední průmyslová škola a Obchodní akademie Uherský Brod, Nivnická, Uherský Brod
Klíčové kompetence
Datum vytvoření
04. 01. 2020 13:25
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
12
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
3. ročník, 4. ročník
Řešení úlohy
individuální, skupinové
Doporučený počet žáků
1
Charakteristika/anotace
Komplexní úloha je zaměřena na analýzu množství a kvality pohybové aktivity jedince. Zároveň propojení s oborem elektrotechniky při využití moderních mobilních technologií.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- pozoruje kvantitu a kvalitu své pohybové aktivity v denním a celotýdenním cyklu
- seznamuje se s moderními mobilními aplikacemi na monitorování jeho pohybových činností
- umí analyzovat kvantitu a kvalitu své pohybové aktivity v denním a celotýdenním cyklu
- porovnává naměřená data se svými vrstevníky
- dokáže si vytvořit svůj tréninkový plán
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Metodická doporučení
1. dílčí část
- učitel žákům vysvětlí smysl, princip a postup při projektu
- žáci vyplní vstupní anketu
- žáci budou seznámeni se základními aplikacemi a jejich obsluhou
- žáci obdrží záznamové archy a budou seznámeni s jejich manipulací
2. dílčí část
- žák zaznamenává do předem připravených formulářů druh a objem své denní pohybové aktivity v rámci celého týdne
- žák pracuje s aplikací pro mobilní telefon, která snímá jeho činnosti
- samotná práce se záznamovým listem může probíhat ve škole i mimo školu
3. dílčí část
- žáci prezentují hodnocení své pohybové aktivity
- druh činnosti
- objem činnosti
- kvalita činnosti
- žáci budou dokládat aktivity pomocí mobilních aplikací
- celkově zhodnotí průběh projektu a zvolí své cíle v osobním zdravém životním stylu
Způsob realizace
1. a 3. dílčí část: škola – hodiny tělesné výchovy
2. dílčí část: škola – hodiny tělesné výchovy a mimoškolní aktivity – tréninky, individuální pohybová aktivita
Pomůcky
Technické vybavení:
- Projektor s počítačem
- Chytrý telefon
- Vhodná aplikace pro android, příp. iOS (pro přesné porovnání výsledků, je vhodné mobilní aplikaci sjednotit)
Pomůcky pro žáka:
- Záznamový list
- Chytrý telefon
- Vhodná aplikace pro android, příp. IOS
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
1. dílčí část
- žáci vyplní dotazník o jejich pohybové aktivitě
- žáci se seznámí se zadáním týdenního úkolu
- žákům bude představena mobilní aplikace pro monitoring jejich pohybových aktivit
- žáci budou proškoleni o správném zaznamenávání jejich činností do záznamových listů
2. dílčí část
- v týdenním režimu žák zaznamenává druh a objem své pohybové aktivity
- jeho činnost je též snímána pomocí aplikace mobilního telefonu
- na konci týdenního cyklu zpracuje zprávu-analýzu a hodnocení pro skupinovou prezentaci
3. dílčí část
- žáci odprezentují svá hodnocení týdenní pohybové aktivity
- proběhne skupinová diskuze
- učitel s žáky stanoví další cíle pro optimalizaci jejich pohybových aktivit v rámci zdravého životního stylu středoškoláků
Kritéria hodnocení
1. dílčí část
- učitel motivuje žáky pro spolupráci na zadaném úkolu, jakožto i práci ve skupině
2. dílčí část
- žáci během této fáze komunikují s učitelem i mezi sebou.
- v diskusi se žáky učitel analyzuje oblasti, které jsou jejich silnými i slabými stránkami
3. dílčí část
- žáci prezentují svá měření; učitel vede diskuzi o v dané skupině, kde se analyzují výsledky
- žáci si určí své další cíle
- skupina se domluví na dalším setkání pro hodnocení jejich pohybových aktivit v delším časovém horizontu
Doporučená literatura
Časová náročnost:
- 1. dílčí část: 2 hodiny
- 2. dílčí část: 8 hodin
- 3. dílčí část: 2 hodiny
Ročník:
- 4. ročník oborů M a L, 3. ročník oboru H
Úloha je určena pro řešení:
- individuální: 2. dílčí část úlohy
- skupinové: 1., 2., 3. dílčí část úlohy
Poznámky
Obsahové upřesnění
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dalibor Janůš. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.