Detail komplexní úlohy Sledování a analýza vlastní pohybové aktivity s použitím nových technologií

 

VSTUPNÍ ČÁST

Název komplexní úlohy/projektu

Sledování a analýza vlastní pohybové aktivity s použitím nových technologií

Kód úlohy

ZD-u-4/AF96

Využitelnost komplexní úlohy

Kategorie dosaženého vzdělání

M (EQF úroveň 4)

Vzdělávací oblasti

ZD - Člověk, jeho osobnost, zdraví a bezpečí

Vazba na vzdělávací modul(y)

Škola

Střední průmyslová škola a Obchodní akademie Uherský Brod, Nivnická, Uherský Brod

Klíčové kompetence

Datum vytvoření

04. 01. 2020 13:25

Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání

12

Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání

Poznámka k délce úlohy

Ročník(y)

3. ročník, 4. ročník

Řešení úlohy

individuální, skupinové

Doporučený počet žáků

1

Charakteristika/anotace

Komplexní úloha je zaměřena na analýzu množství a kvality pohybové aktivity jedince. Zároveň propojení s oborem elektrotechniky při využití moderních mobilních technologií. 

JÁDRO ÚLOHY

Očekávané výsledky učení

Žák:

  • pozoruje kvantitu a kvalitu své pohybové aktivity v denním a celotýdenním cyklu
  • seznamuje se s moderními mobilními aplikacemi na monitorování jeho pohybových činností
  • umí analyzovat kvantitu a kvalitu své pohybové aktivity v denním a celotýdenním cyklu
  • porovnává naměřená data se svými vrstevníky
  • dokáže si vytvořit svůj tréninkový plán

Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu

Metodická doporučení

1. dílčí část

  • učitel žákům vysvětlí smysl, princip a postup při projektu
  • žáci vyplní vstupní anketu
  • žáci budou seznámeni se základními aplikacemi a jejich obsluhou 
  • žáci obdrží záznamové archy a budou seznámeni s jejich manipulací

2. dílčí část

  • žák zaznamenává do předem připravených formulářů druh a objem své denní pohybové aktivity v rámci celého týdne
  • žák pracuje s aplikací pro mobilní telefon, která snímá jeho činnosti
  • samotná práce se záznamovým listem může probíhat ve škole i mimo školu

3. dílčí část

  • žáci prezentují hodnocení své  pohybové aktivity
    • druh činnosti
    • objem činnosti
    • kvalita činnosti
  • žáci budou dokládat aktivity pomocí mobilních aplikací
    • celkově zhodnotí průběh projektu a zvolí své cíle v osobním zdravém životním stylu

Způsob realizace

1. a 3. dílčí část: škola – hodiny tělesné výchovy

2. dílčí část: škola – hodiny tělesné výchovy a mimoškolní aktivity – tréninky, individuální pohybová aktivita

Pomůcky

Technické vybavení:

  • Projektor s počítačem
  • Chytrý telefon
  • Vhodná aplikace pro android, příp. iOS (pro přesné porovnání výsledků, je vhodné mobilní aplikaci sjednotit)

Pomůcky pro žáka:

  • Záznamový list
  • Chytrý telefon
  • Vhodná aplikace pro android, příp. IOS

VÝSTUPNÍ ČÁST

Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů

1. dílčí část

  • žáci vyplní dotazník o jejich pohybové aktivitě
  • žáci se seznámí se zadáním týdenního úkolu
  • žákům bude představena mobilní aplikace pro monitoring jejich pohybových aktivit
  • žáci budou proškoleni o správném zaznamenávání jejich činností do záznamových listů

2. dílčí část

  • v týdenním režimu žák zaznamenává druh a objem své pohybové aktivity
  • jeho činnost je též snímána pomocí aplikace mobilního telefonu
  • na konci týdenního cyklu zpracuje zprávu-analýzu a hodnocení pro skupinovou prezentaci

3. dílčí část

  • žáci odprezentují svá hodnocení týdenní pohybové aktivity
  • proběhne skupinová diskuze 
  • učitel s žáky stanoví další cíle pro optimalizaci jejich pohybových aktivit v rámci zdravého životního stylu středoškoláků

Kritéria hodnocení

1. dílčí část

  • učitel motivuje žáky pro spolupráci na zadaném úkolu, jakožto i práci ve skupině

2. dílčí část

  • žáci během této fáze komunikují s učitelem i mezi sebou.
  • v diskusi se žáky učitel analyzuje oblasti, které jsou jejich silnými i slabými stránkami 

3. dílčí část

  • žáci prezentují svá měření; učitel vede diskuzi o v dané skupině, kde se analyzují výsledky
  • žáci si určí své další cíle
  • skupina se domluví na dalším setkání pro hodnocení jejich pohybových aktivit v delším časovém horizontu 

Doporučená literatura

Časová náročnost:

  • 1. dílčí část: 2 hodiny
  • 2. dílčí část: 8 hodin
  • 3. dílčí část: 2 hodiny

Ročník:

  • 4. ročník oborů M a L, 3. ročník oboru H

Úloha je určena pro řešení:

  • individuální: 2. dílčí část úlohy 
  • skupinové: 1., 2., 3. dílčí část úlohy

Poznámky

Obsahové upřesnění

VV - Všeobecné vzdělávání

Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dalibor Janůš. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.