Krmiva
41-u-4/AF60
M (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
41 - Zemědělství a lesnictví
43 - Veterinářství a veterinární prevence
Výživa a krmení hospodářských zvířat
Výživa zvířat a krmivářství
Střední odborná škola, Lískovecká, Frýdek-Místek
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Digitální kompetence
02. 11. 2019 13:20
8
1. ročník
skupinové
1
Komplexní úloha je složena ze šesti částí:
První částí je výuková prezentace Charakteristika krmiv, která je určena zejména pro žáky oboru vzdělání 41-51-H/01 Zemědělec-farmář a 41-41-M/01 Agropodnikání. Žáci si během výuky mohou dělat poznámky do svých sešitů, nebo lze použít druhou část – Pracovní list. Pracovní list obsahuje shodné učivo mimo doplňující fotografie. Žáci si materiál mohou vytisknout, nosit do výuky a při sledování výkladu zvýrazňovat nejdůležitější pojmy. Třetí část je určena k upevnění a ověření učiva Charakteristika krmiv na interaktivní tabuli.
Čtvrtou část tvoří výuková prezentace Konzervace krmiv, pátá část Pracovní list a šestá část opět slouží k ověření učiva na interaktivní tabuli.
Učební činnosti žáků:
Doporučený časový rozvrh:
1. část – Výuková prezentace Charakteristika krmiv
2. část – Pracovní list Charakteristika krmiv
3. část – Charakteristika krmiv – opakování
4. část – Výuková prezentace Konzervace krmiv
5. část – Pracovní list Konzervace krmiv
6. část – Konzervace krmiv – opakování
teoreticko-praktická
Učebna:
Žáci:
1. část – Výuková prezentace Charakteristika krmiv
2. část – Pracovní list Charakteristika krmiv
3. část – Charakteristika krmiv – opakování
4. část – Výuková prezentace Konzervace krmiv
5. část – Pracovní list Konzervace krmiv
6. část – Konzervace krmiv – opakování
1., 2., 4. a 5. část (výukové prezentace, pracovní listy):
Písemné zkoušení:
V písemné části u testů s otevřenými otázkami dostane žák 4 otázky, může získat maximálně 8 bodů, uspěje při dosažení minimálně 2 bodů; hodnotí se celistvost, správnost a odbornost odpovědí.
V písemné části testů s uzavřenými otázkami dostane žák 20 otázek, zodpovědět správně musí minimálně 6.
V praktické části se hodnotí správnost postupu výpočtu a konečný výsledek; při určování krmiv počet správně poznaných vzorků.
Ústní zkoušení:
Při ústním zkoušení žák dostane tři otázky, uspěl při správném zodpovězení alespoň 1 otázky. Při zkoušení se hodnotí věcná správnost výkladu pojmů, odborná terminologie, aplikace z teoretických poznatků do praktických příkladů, samostatnost při prezentaci a schopnost obhajoby výsledku.
3. a 6. část Opakování na interaktivní tabuli:
Známkou výborný může vyučující ohodnotit žáky, kteří učivo ovládají nejlépe.
ROZMAN, Josef, KONDRÁD, Jan, MALINA, Josef. Chov zvířat 1: učebnice pro střední zemědělské školy. Praha: Credit, 1999. ISBN 80-902295-8-1.
ZEMAN, Ladislav. Výživa a krmení hospodářských zvířat. 1. vyd. Praha: Profi Press, 2006. 360 s. ISBN 80-86726-17-7.
Komplexní úloha je určena pro skupinovou výuku a skupinové opakování učiva.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ivana Míčková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.