Živiny
41-u-3/AF59
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Výživa a krmení hospodářských zvířat
Výživa zvířat a krmivářství
Střední odborná škola, Lískovecká, Frýdek-Místek
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence
02. 11. 2019 12:59
8
1. ročník
skupinové
8
Komplexní úloha je složena ze tří částí:
První částí je výuková prezentace Živiny, která je určena pro žáky oboru vzdělání 41-41-M/01 Agropodnikání a po zjednodušení i pro žáky oboru vzdělání 41-51-H/01 Zemědělec-farmář. Žáci si během výuky mohou dělat poznámky do svých sešitů, nebo lze použít druhou část – Pracovní list. Pracovní list obsahuje shodné učivo mimo doplňujících historických zajímavostí, které napomáhají zpestření výuky. Žáci si materiál mohou vytisknout, nosit do výuky a při sledování výkladu zvýrazňovat nejdůležitější pojmy.
Třetí část tvoří vědomostní hra „Riskuj“, která slouží k upevnění a ověření probraného učiva z živin. Pro zapojení celé třídy doporučuji rozdělit žáky na několik skupin, které mezi sebou soutěží, a žáci nejlepší skupiny nebo žáci s největším počtem správných odpovědí mohou být odměněni. Rozdělení do skupin je závislé na počtu žáků ve třídě, na každou skupinu by měl vyjít stejný počet otázek, kterých je celkem 20.
Tematický celek: Živiny
Učební činnosti žáků:
Doporučený časový rozvrh:
1. část – Výuková prezentace Živiny
2. část – Pracovní list Živiny
3. část – vědomostní hra „Riskuj“
teoreticko-praktická
Učebna:
Žáci:
1. část – Výuková prezentace Živiny
2. část – Pracovní list Živiny
3. část – vědomostní hra „Riskuj“
1. a 2. část (výuková prezentace, pracovní list):
Písemné zkoušení:
V písemné části u testů s otevřenými otázkami dostane žák 4 otázky, může získat maximálně 8 bodů, uspěje při dosažení minimálně 2 bodů; hodnotí se celistvost, správnost a odbornost odpovědí.
V písemné části testů s uzavřenými otázkami dostane žák 20 otázek, zodpovědět správně musí minimálně 6.
V praktické části se hodnotí správnost postupu výpočtu a konečný výsledek; při určování krmiv počet správně poznaných vzorků.
Ústní zkoušení:
Při ústním zkoušení žák dostane tři otázky, uspěl při správném zodpovězení alespoň 1 otázky. Při zkoušení se hodnotí věcná správnost výkladu pojmů, odborná terminologie, aplikace z teoretických poznatků do praktických příkladů, samostatnost při prezentaci a schopnost obhajoby výsledku.
3. část (hra „Riskuj“):
Známkou výborný se může ohodnotit buď celá nejúspěšnější skupina, nebo žáci s největším počtem správných odpovědí.
ROZMAN, Josef, KONDRÁD, Jan, MALINA, Josef. Chov zvířat 1: učebnice pro střední zemědělské školy. Praha: Credit, 1999. ISBN 80-902295-8-1.
ZEMAN, Ladislav. Výživa a krmení hospodářských zvířat. 1. vyd. Praha: Profi Press, 2006. 360 s. ISBN 80-86726-17-7.
Komplexní úloha je určena pro skupinovou výuku a opakování učiva formou soutěže Riskuj.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ivana Míčková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.