Poznávání osiv, sestavení osevního postupu
41-u-3/AF56
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Osivo a sadba
Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387, příspěvková organizace, Bělíkova, Frýdlant
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence
02. 11. 2019 12:18
8
1. ročník
individuální, skupinové
8
Materiál obsahuje pracovní list, který navazuje na učivo modulu osivo a sadba. Realizace komplexní úlohy probíhá ve školní laboratoři nebo odborné učebně.
Komplexní úloha směřuje k osvojení výsledku učení, který vychází z RVP pro obor vzdělání 41-41-M/01 Agropodnikání:
Žák:
2 vyučovací hodiny – výklad, ukázka jednotlivých osiv, charakteristika osiv, osevní plán
4 vyučovací hodiny – sestavování osevních plánů v jednotlivých výrobních oblastech: kukuřičná, řepařská, bramborářská a horská
2 vyučovací hodiny – poznávaní osiv základních zemědělských plodin dle jednotlivých skupin (obilniny, okopaniny, ....)
Úloha je využitelná v teoretickém vyučování, může sloužit ve skupinové výuce, počet žáků v jedné pracovní skupině je variabilní (8 až 12). Tato komplexní úloha může být využita v oborech vzdělání 41-51-H/01 Zemědělec – farmář i 41-41-M/01 Agropodnikání, stejně tak i u oboru vzdělání 41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů.
teoreticko-praktická
Jednotlivé druhy osiv, PC s připojením na internet a běžným textovým editorem, tiskárna, dataprojektor, psací potřeby, papír
Žáci aplikují zásady střídání plodin při sestavování osevních postupů vzhledem k požadavkům jednotlivých plodin v návaznosti na jednotlivé typy výrobních oblastí..
Žáci charakterizuji a rozpoznají osiva.
Žáci charakterizuji a rozpoznají 15 druhů osiv základních zemědělských plodin dle pěstitelských skupin.
Žáci správně sestaví osevní postup.
TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 2. Praha: Credit, 1999. ISBN 80-902295-7-3.
Určeno pro 1. ročník
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Kudrna. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.