Bezpečná práce v plynárenství
36-u-3/AF51
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci – Plynárenství
Střední odborná škola energetická a stavební, Obchodní akademie a Střední zdravotnická škola, Chomutov, příspěvková organizace, Na Průhoně, Chomutov
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Občanské kompetence a kulturní povědomí, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
01. 11. 2019 11:21
8
2. ročník, 3. ročník
individuální
Komplexní úloha Bezpečná práce v plynárenství je ve formě závěrečné práce po absolvování kvalifikačního modulu Bezpečnost a ochrana zdraví při práci – Plynárenství.
Cílem je ověřit, zda se žák orientuje v dané problematice a je schopen využívat získané vědomosti.
Probírané tematické celky:
Komplexní úloha bude provedena částečně teoreticky formou vypracování uzavřeného testu se slovním vysvětlením (s rozborem) a částečně prakticky – znalost zásad poskytování první pomoci, identifikace materiálů (odpadů), měření veličin apod.
Získání kompetencí dle NSK:
Dosažení výsledků učení:
Činnosti žáka/žáků:
Úloha náleží do předmětů Plynárenství, Odborný výcvik a Odborná cvičení.
Komplexní úloha se bude provádět v prostorech s vhodným vybavením – odborná učebna, dílna odborného výcviku, laboratoř apod.
Pro provedení rozboru odpovědí v testu je vhodné mít k dispozici příslušné didaktické pomůcky (např. interaktivní tabuli, zpětný projektor apod.).
Testy mohou být též provedeny v zalaminované formě, aby je bylo možno po vymazání odpovědí znovu použít.
Pro ověřování znalostí zásad poskytování první pomoci je potřeba mít k dispozici vhodné vybavení (prostředky) pro její poskytování a prostor, kde by mohlo docházet k simulaci různých reálných situací.
Pro ověřování schopnosti identifikace odpadů je nutné mít příslušné vzorky, případně atrapy (např. obaly od chemických látek).
Při ověřování znalosti Osobních ochranných pracovních prostředků je vhodné mít i vzorky nefunkčních případně poškozených těchto prostředků.
Pro měření základních fyzikálních veličin je nutné mít alespoň základní vybavení – různé druhy manometrů, teploměrů a prostor pro provedení těchto měření.
Každý žák vypracuje nebo provede:
Hodnocení bude provedeno individuálně.
Kritéria pro známky :
Pro komplexní hodnocení je nutno splnit podmínku nepřekročení maximálního počtu chyb v testu.
1 (výborný) – počet bodů: 61–70 bodů
2 (chvalitebný) – počet bodů: 51–60 bodů
3 (dobrý) – počet bodů: 41–50 bodů
4 (dostatečný) – počet bodů: 31–40 bodů
5 (nedostatečný) – počet bodů: 0–30 bodů
Novák, Rudolf. Instalace plynovodů. Praha: Sobotáles, 2002. ISBN : 80-85920-89-1.
TPG 704 01 – Odběrná plynová zařízení a spotřebiče na plynná paliva v budovách
Informační servis GAS – Bezpečnost práce a vyhrazených technických zařízení (základní předpisové požadavky) (Info GAS – Speciál č. 5). Kolektiv autorů. ISSN 1212-7825.
Informační servis GAS – Bezpečný provoz / Užívání plynových zařízení v budovách. Minimum pro zákazníky (Info GAS – Speciál č. 8). Ing. Zdeněk Přibyla, Ing. Eva Jochová. ISSN 1212-7825.
Časopis: Český instalatér
Časopis: Topenářství – instalace
Seznam doporučené studijní literatury a zdrojů je sestaven z pohledu studujících žáků a dostupnosti a aktuálnosti zdrojů pro ně. Pro orientaci v aktuálních změnách a vývoji v oboru je doporučeno sledovat průběžně internetové stránky www.tzb-info.cz.
Určeno pro 2. a 3. ročník oboru 36-52-H/01 Instalatér a 3. ročník Mechanik instalatérských a elektrotechnických zařízení.
Požadovaná úroveň vstupních vědomostí a dovedností: absolvování kvalifikačního modulu Bezpečnost a ochrana zdraví při práci – Plynárenství
Komplexní úloha bude použita pro ověřování schopností a znalostí po absolvování vzdělávacího modulu Bezpečnost a ochrana zdraví při práci – Plynárenství a zároveň jako součást vstupního školení. Při zahajování výuky Plynárenství ve vyšším ročníku se provede komplexní úloha s případnými úpravami dle průběhu dosavadního vzdělávání a získaných vědomostí a dovedností.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Norbert Ryska. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.