VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Turnaj v nohejbalu
Kód úlohy
ZD-u-4/AE82
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
M (EQF úroveň 4)
Vzdělávací oblasti
ZD - Člověk, jeho osobnost, zdraví a bezpečí
Vazba na vzdělávací modul(y)
Škola
Střední průmyslová škola dopravní, a.s., Plzeňská, Praha 5
Klíčové kompetence
Datum vytvoření
01. 10. 2019 12:59
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
12
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
4. ročník
Řešení úlohy
skupinové
Doporučený počet žáků
1
Charakteristika/anotace
Tělesná výchova – výběr týmů, rozlosování skupin, příprava postupového klíče, realizace turnaje, vyhlášení výsledků
Matematika – zpracování statistických údajů (evidence výsledků, počet odehraných utkání apod.)
Informační a komunikační technologie – příprava materiálu (tabulky, propagační plakát, diplom apod.)
Český jazyk – napsání článku na webové stránky
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- navrhne turnaj a jeho herní plán
- zajistí sportoviště, účastníky, pozvánky, plakáty, rozhodčí, další potřebné prostory, obsluhu časomíry a ceny
- vytvoří křížové tabulky, vyhodnotí turnaj a zajistí úklid všech prostor
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Metodická doporučení
- vysvětlit skupině žáků co a jak se má dělat
- žáci si ujasní a řeknou si, kdo a co bude realizovat
- činnost zrealizují
- vyhodnotí
Způsob realizace
Žáci si samostatně (nebo ve skupině) vyzkouší kompletní organizaci turnaje ve vybrané míčové hře. Zvolí si herní plán turnaje pro daný počet účastníků, kteří se přihlásí. Musí si zajistit sportoviště, rozhodčí, tisk pozvánek, plakátů a dalších propagačních předmětů. V průběhu celého turnaje dohlíží na regulérnost, zapisují výsledky, které následně vyhodnotí. Po skončení turnaje zajistí úklid všech prostor a provedou vyúčtování celého turnaje.
Pomůcky
Technické vybavení:
- počítače s přístupem na internet
- MS Word, Excel
- tiskárna
Pomůcky učitele:
- motivační úloha
- záznamové archy
- pracovní listy
Pomůcky pro žáka:
- psací potřeby
- odborná literatura (pravidla nohejbalu), elektronické zdroje
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
1. dílčí část
- Žáci připraví propagační materiál turnaje
2. dílčí část
- Pořádají turnaj v nohejbalu
3. dílčí část
4. dílčí část
Kritéria hodnocení
1. dílčí část
- učitel vysvětlí problematiku žákům
2. dílčí část
- učitel naslouchá kolektivní práci skupiny a případně je koriguje
3. dílčí část
- při realizaci turnaje hodnotí a případně poupravuje rozhodování turnaje či řešení nastalých problémů
- při hodnocení je důraz kladen na silné stránky a možné příležitosti (v souladu s principy formativního hodnocení)
- učitel provede celkové vyhodnocení práce žáků se zobecněním silných i slabých stránek, které se projevily v pracovní skupině
4. dílčí část
- hodnocení probíhá stejným postupem jako u 3. dílčí části úlohy
Doporučená literatura
Poznámky
Časová náročnost:
- 1. dílčí část: 2 hodiny
- 2. dílčí část: 3 hodiny
- 3. dílčí část: 6 hodin
- 4. dílčí část: 1 hodina
(vyšší počet žáků = vyšší časové nároky na prezentaci a hodnocení)
Obsahové upřesnění
VV - Všeobecné vzdělávání
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Nepomucký. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.