Frézování rybinové drážky 60°
23-u-3/AD81
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Obrábění na konvenčních strojích – rybinové drážky, drážky T
Střední škola informatiky, elektrotechniky a řemesel Rožnov pod Radhoštěm, Školní, Rožnov pod Radhoštěm
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
08. 07. 2019 22:11
16
3. ročník
skupinové
8
Komplexní úloha spočívá ve vypracování teoretické části písemnou formou - narýsovat výkres dle zadaných rozměrů, do detailů vypracovat technologický postup a praktické části úlohy - frézování rybinové drážky. Tato úloha se opírá o již probrané témata – frézování různých druhů drážek na konvenčních strojích.
Žák:
Žáci objasní a popíší základní údaje o výrobě strojní součásti, materiálech a zpracování, které vyhodnocují při různých způsobech třískového obrábění. Učí se dovednostem a návykům, kterých v praxi využívají. Frézování drážek různých tvarů a různými způsoby.
Časový rozvrh:
8 hodin teoretická část – výuka a písemné zpracování úlohy
8 hodin praktická část – splnění komplexní úlohy
Příklad:
Frézování rybinové drážky je komplexní úloha, která obsahuje část teoretickou a část praktickou, které jsou zahrnuty v oblasti Strojního obrábění. Žáci samostatně narýsují výkres podle písemného zadání a písemně vypracují technologický postup k vyfrézování rybinové drážky, s použitím Strojnických tabulek. Technologický postup zahrnuje znalosti z více vzdělávacích modulů.
Realizace nebo provedení této komplexní úlohy, může být realizováno na různých dílnách praktického vyučování, jak školní, tak i odloučená pracoviště.
Pracovní list č. 1 – teoretická část
Pracovní list č. 2 – praktická část
technické vybavení dílny, technická dokumentace, technologický postup, frézka, strojní svěrák, upínací pouzdra, kleštiny, polotovar, úchylkoměr, fréza válcová, fréza rybinová, digitální posuvné měřidlo, mikrometr, válečky ø 6h7
Teoretická část:
Praktická část:
Splnění časového limitu
Dodržení tolerance rozměrů dle technické dokumentace
Kvalita opracování
Funkčnost obrobku
Dodržení BOZP
Hodnocení známkou:
1 (výborný)
Žák dodržel časový limit, opracování, rozměry, funkční
Dodržoval BOZP
2 (chvalitebný)
Žák dodržel časový limit, opracování, dopustil se drobných chyb, funkční
Dodržoval BOZP
3 (dobrý)
Žák dodržel časový limit, dopustil se chyb, funkčnost omezena
Dodržoval BOZP
4 (dostatečný)
Žák dodržel časový limit, dopustil se chyb, nefunkční
Dodržoval BOZP
5 (nedostatečný)
Žák nedodržel časový limit, dopustil se hrubých chyb, nefunkční
Dodržoval BOZP
LEINVEBER, Jan. VÁVRA, Pavel. Strojnické tabulky. Úvaly: Albra, 2017. ISBN 978-80-7361-111-8.
1) Délka/časová náročnost
Doporučené rozvržení hodin:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Malina. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.