Druhy a využití broušení
23-u-3/AD17
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Volba řezných podmínek
Profesní kvalifikační modul – Broušení
Střední odborná škola energetická a stavební, Obchodní akademie a Střední zdravotnická škola, Chomutov, příspěvková organizace, Na Průhoně, Chomutov
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
24. 06. 2019 14:01
4
2. ročník
individuální
Komplexní úloha seznámí žáka s produktivitou a hospodárností obrábění pro broušení. Komplexní úloha spočívá ve vypracování teoretické části písemnou formou a praktického nácviku.
Žák:
Žáci chápou vstupní parametry pro volbu řezných podmínek pro broušení, použité materiály, označení, tvrdost brousících kotoučů. Dále ovládnou způsoby upínání, vyvažování a orovnávání brousících kotoučů. Osvojí si základní metody broušení a rozdělení brusek dle jejich použití.
Základní znalosti BOZP a PO při obrábění kovů
Realizace se provede v učebně – teoretická a písemná část. Praktická část orovnávání, upínaní a vyvažování brousících kotoučů je realizována v dílnách odborného výcviku, popř. na pracovišti smluvního partnera
Školní učebna vybavená PC technikou. Katalogy výrobců brousících kotoučů. Ukázky opotřebovaných a poškozených brousících kotoučů.
Dílna odborného výcviku, popř. pracoviště smluvního partnera s různými typy brusek, včetně možnosti praktického nácviku upnutí, vyvažování a orovnávání brousících kotoučů.
Teoretická část – písemný test Broušení
Praktická část – upnutí, vyvážení a orovnávání brousícího kotouče
Žák uspěl, pokud uspěl z obou částí zkoušení.
JANYŠ. GLANC. Dílenské tabulky. SNTL Praha 1973. ISBN 04-201-73
ŘASA, J., GABRIEL, V. Strojírenská technologie 3 – metody, stroje a nástroje pro obrábění 1.díl. Scientia Praha. 2005 ISBN 80-7183-337-1
HLUCHÝ, M. HAŇEK, V. Strojírenská technologie 2 – koroze, základy obrábění, výrobní postupy 2. díl. Scientia, Praha 2001. ISBN 80-7183-245-6
ŘASA, J. ŠVERCL, J. Strojnické tabulky 1. Scientia, Praha 2004. ISBN 80-7183-312-6
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Gründl. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.