Rizika od pohyblivých částí obráběcích strojů
23-u-3/AD11
H (EQF úroveň 3)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
BOZP 2 obrábění na konvenčních obráběcích strojích E
BOZP 2 obrábění na konvenčních obráběcích strojích
Střední odborná škola energetická a stavební, Obchodní akademie a Střední zdravotnická škola, Chomutov, příspěvková organizace, Na Průhoně, Chomutov
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
24. 06. 2019 09:19
8
2. ročník
individuální
Komplexní úloha připraví žáka na možná rizika BOZP, PO, včetně potřeby důsledně používat OOPP. Pro bezpečnost práce je třeba:
Komplexní úloha spočívá ve vypracování teoretické části písemnou formou a praktického ověření na pracovišti.
Žák:
Žáci chápou vstupní rizika od pohyblivých částí obráběcích strojů. Dále ovládnou způsoby identifikace, pravděpodobnosti a bezpečnostního opatření. Osvojí si základní předpoklad o potřebě používání OOPP
Realizace se provede v učebně – teoretická a písemná část. Praktická část prohlídka pracoviště s obráběcími stroji je realizována v dílnách odborného výcviku, popř. na pracovišti smluvního partnera.
Školní učebna vybavená PC technikou. Seznámení s Listinou základních práv a svobod (čl. 28), Zákoník práce §132 ve znění pozdějších předpisů, bezpečnostní předpisy pro jednotlivá odvětví průmyslu, nařízení, vyhlášky, příkazy a směrnice.
Dílna odborného výcviku, popř. pracoviště smluvního partnera prohlídka pracoviště s obráběcími stroji.
Teoretická část – vypracování Rizika od pohyblivých částí obráběcích strojů.
Praktická část – prohlídka daného pracoviště s obráběcími stroji
Žák uspěl, pokud uspěl z obou částí zkoušení.
Listina základních práv a svobod (čl. 28)
Zákoník práce §132 ve znění pozdějších předpisů
1) Délka/časová náročnost
Doporučené rozvržení hodin:
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Gründl. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.