Ohýbání plechů – komplexní technická a dokumentační příprava
23-u-4/AC79
M (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Ohýbání plechů – komplexní technická a dokumentační příprava
Střední průmyslová škola a Obchodní akademie Uherský Brod, Nivnická, Uherský Brod
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
17. 06. 2019 23:37
24
3. ročník
individuální
Úloha je určena pro komplexní přípravu žáků strojírenských oborů v oblasti ohýbání plechů a pásů s možností návrhu správné technologie a celkovým zhodnocením projektu. Cílem úlohy je seznámení žáků s normalizovanými materiály pro ohýbání, volbou správné technologie, technologickým postupem, kontrolní činností a úsporou materiálu.
Žák:
Žáci chápou základní informace o:
Komplexní úloha obsahuje 3 části:
Žáci samostatně písemně vypracují technickou zprávu, obsahující 3 pracovní listy pro výrobu výlisku podle přiloženého výkresu s použitím Strojnických tabulek a učebnice Strojírenské technologie. Technická zpráva je tedy rozdělena na 3 části, první je zpracování výrobního výkresu, druhá část je zpracování podkladů pro ohýbání a třetí část jsou pevnostní výpočet při ohýbání pro stanovení strojního zařízení a přípravku, včetně detailního rozboru součástí stříhacího přípravku.
Práce zahrnuje znalosti z více vzdělávacích modulů, které musí žák absolvovat před vypracováním této komplexní úlohy.
Přiložené správné řešení je pouze jedna z možností jak je možné připravit podklady pro výrobu. V praxi je možné zvolit jinou alternativu podle strojního parku a tvorby stříhacího přípravku.
Realizace této úlohy je určena především do teoretické výuky. Praktickou částí je seznámení žáků s ohýbacími přípravky a činností lisovacích strojů.
Pracovní list č. 1 – praktická část – výrobní výkres výlisku
Pracovní list č. 2 – teoretická část – volba technologie a polotovaru
Pracovní list č. 3 – teoretická část – pevnostní výpočty
Pomůcky
Teoretická část
Praktická část
Podle zákona č. 567/2004 Sb. (školský zákon), § 69
1. Průběžné
2. Obhajoba vypracované technické zprávy a výkresové dokumentace spojená s diskuzí nad metodami řešení modulu – hodnocení komise známkou s nejvyšší váhou.
Celkové hodnocení:
Žák prospěje, pokud výsledek celkového hodnocení bude minimálně 65 %.
Hodnotící ukazatele
JIŘÍ LEINVEBR, PAVEL VÁVRA. Strojnické tabulky. Úvaly: Albra, 2017. ISBN 978-80-7361-111-8.
HLUCHÝ, M. KOLOUCH, J. PAŇÁK, R. . Strojírenská technologie 2. Scientia, 2001. ISBN 80-7183-244-8.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Matěk. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.