Měření drsnosti povrchu zadaných strojních součástí přímou a nepřímou metodou
23-u-3/AC53
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
M (EQF úroveň 4)
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
Praktické měření strojírenských součástí
Kótování, značení drsnosti
Zkoušky vlastností technických materiálů
VOŠ, SŠ, Centrum odborné přípravy, Budějovická, Sezimovo Ústí
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Matematické kompetence, Digitální kompetence
14. 06. 2019 14:23
8
3. ročník
individuální
Cílem je, aby žáci určili jednotlivé drsnosti povrchu na výkresech, dokázali vysvětlit postup měření u jednotlivých metod, změřili drsnost povrchu na dané součásti a publikovali výsledky měření pomocí protokolu.
Žák:
Teoretická příprava – 2-4 hodiny
Vlastní měření 2-4 hodiny
Zpracování protokolu 1-2 hodiny
Ověřit, zda si všichni osvojili správně postup měření.
Kontrolovat správnost postupu měření.
Dbát při opakování měření na možnost duplicitně odevzdávaných protokolů.
Teoretická příprava – frontální výuka - učebna
Vlastní měření – dovednostně-praktické – laboratoř měření
Kontrola protokolu – hodnotící - učebna
Žák:
Učitel a škola:
Výstupní protokol měření – Měření drsnosti viz příloha
Úroveň teoretické části – externí zdroje - 25%
Úroveň praktické části – postup vypracování, fotodokumentace, publikace výsledků - 75%
Klasifikace
BUMBÁLEK, Leoš. Kontrola a měření: pro SPŠ strojní. Praha: Informatorium, 2009. ISBN 978-80-73330-72-9.
1) Délka/časová náročnost
Odborné vzdělávání:
2) úloha je určena pro řešení:
Úlohu možné zpracovávat individuálně i skupinově, doporučujeme max. 3 žáky ve skupině. Základní podmínkou je znalost drsnosti povrchu z technické dokumentace a technických materiálů
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Daniel Kříž. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.