Cizí měny v účetnictví
63-u-4/AB96
M (EQF úroveň 4)
63 - Ekonomika a administrativa
Účtování finančního majetku a bankovních úvěrů
Zúčtovací vztahy
Gymnázium a Obchodní akademie Pelhřimov, Jirsíkova, Pelhřimov
03. 06. 2019 09:30
4
4
3. ročník
individuální, skupinové
1
Cílem úlohy je aplikovat znalosti žáka při používání cizích měn na konkrétní situace z účetní praxe . Po vyřešení úlohy je žák schopen přepočítat cizí měnu pomocí pevných i denních kurzů ČNB, vypočítat a zaúčtovat kurzové rozdíly během roku a při účetní uzávěrce, zaúčtovat nákup a prodej mimo Českou republiku.
Základní vyučovací strategií je aktivizující situační metoda použitá pro řešení problémové úlohy z profesní praxe, samostatná práce žáka, která vede k nácviku praktických dovedností, a skupinová práce, při které se žák připravuje k zapojení do pracovního kolektivu.
Žák:
Průběžnou učební činností je vyhledávání podkladů (kurzů, právních předpisů) na internetu, komunikace ve skupině, domácí příprava.
Metodický postup výuky zahrnuje zadání a prezentaci pracovního listu, seznámení s vnitřními směrnicemi účtování a předpisy upravující používání cizí měny v účetnictví a u cestovních náhrad. První tři části úlohy řeší žáci ve skupině (dvojice), mají volnost používat podklady (učebnice, poznámky, internet), poté proběhne dílčí kontrola úlohy s učitelem.
Další část, ve které se mění vnitřní směrnice účtování, řeší žák individuálně ve škole, popřípadě v domácí přípravě. Tato část přispívá k procvičení dané problematiky, k upevnění pracovních návyků a autoevaluaci.
Úlohu lze řešit ručně na pracovním listu nebo za pomoci účetního software.
Výuka probíhá v odborné učebně, kde mají žáci přístup k internetu, případně používají účetní software. Pro zjištění devizových kurzů potřebných pro řešení úlohy je možné žákům povolit mobilní telefony. Při kontrole úlohy je vhodné použít dataprojektor.
Při hodnocení řešení komplexní úlohy a vytvořených výstupů se bere v úvahu:
% úspěšnosti: 100 % - 51 % - žák uspěl, 50 % - 0 % - žák neuspěl.
Žák splní požadovaný výstupy úlohy v případě, že odevzdal pracovní list s vypracovanými úkoly, opravil případné chyby a uspěl v hodnocení úlohy.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Libuše Čechová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.