Stájová mechanizace, dojicí zařízení
41-u-3/AB86
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Mechanizace živočišné výroby – dojicí zařízení
Masarykova SŠ zemědělská a VOŠ, Purkyňova, Opava
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
26. 05. 2019 12:58
8
2. ročník, 3. ročník
individuální
Komplexní úloha si klade za cíl upevnit znalosti a pracovní dovednosti žáků při výucezaměřené na dojicí zařízení. Žáci si při plnění komplexní úlohy aktivně zopakují probrané učivo, čímž u nich dojde k co možná největšímu zapamatování získaných znalostí. Žáci samostatně aktivně uplatňují získané vědomosti v pracovním listu, které si na závěr s vyučujícím vyhodnotí a získají zpětnou vazbu svých znalostí.
V praktické části učitel vybere činnost, při které se provádějí stanovené úkoly v pracovním listu. Při praktické činnosti pracují žáci se získanými teoretickými vědomostmi. Žák si při prováděných činnostech provádí zápis těchto činností do pracovního listu, čímž dochází k lepšímu si uvědomění prováděných pracovních operací. Tímto je žák veden k samostatnosti, logické úvaze a samostatnému uvažování. Díky aktivnímu přístupu ze strany žáka dojde k trvalejšímu zapamatování získaných poznatků.
Žák:
1. Určuje jednotlivé typy dojíren
Doporučený časový rozvrh činí 0,5 vyučovací hodiny.
2. Rozpoznává jednotlivé části dojicích zařízení, popisuje jejich hlavní části a definuje význam vybraných částí zařízení
Doporučený časový rozvrh činí 1,5 vyučovací hodiny.
3. Popisuje a prakticky provádí obsluhu a základní údržbu dojicích zařízení
Doporučený časový rozvrh činí 6 vyučovacích hodin.
Komplexní úloha může být využita v teoretické i v praktické výuce výše uvedených oborů a je rozdělena do dílčích částí.
1. dílčí část
2. dílčí část
Úlohu lze realizovat v teoretickém prostředí v učebně nebo v prostředí praktické výuky ve stáji, na dojírně, na pracovišti smluvního partnera.
PC, tiskárna pro přípravu pracovních listů, konkrétní dojicí zařízení při plnění praktické části úkolu.
1. dílčí část
2. dílčí část
Žák bude individuálně hodnocen za splnění zadaných úkolů následovně:
1. dílčí část
2. dílčí část
ROZMAN, Josef, Jan KONDRÁD a Josef MALINA: Chov zvířat 1: učebnice pro střední zemědělské školy. Praha: Credit, 1999. ISBN 80-902295-8-1.
PŘIKRYL, M., DOLEŽAL, O., HÁJEK, J. at al.: Technologická zařízení staveb živočišné výroby. TEMPO PRES II, Praha, 1997. ISBN 80-86454-43-6.
BOUŠKA, Josef: Chov dojeného skotu. Praha: Profi Press, 2006. ISBN 80-86726-16-9.
DOLEŽAL, Oldřich, Oto HANUŠ, Josef HLÁSNÝ, František JÍLEK, Jiří VEGRICHT, Jaroslav PYTLOUN a Jindřich KVAPILÍK: Mléko, dojení, dojírny. Praha: Ing. František Savov – Agrospoj, 2000.
DOLEŽAL, Oldřich, ČERNÁ, Daniela: Welfare stáje pro skot. VÚŽV, Praha, 2004. ISBN 80-86454-43-6.
MINISTERSTVO ZEMĚDĚLSVÍ, Zařízení na úpravu a zpracování za účelem výroby mléka a mléčných výrobků. Praha, 2006.
Prof. Ing. Cyril Kejík, DrSc, Ing. Jiří Fryč: Technika pro živočišnou výrobu II. prvnth ed.; MZLU: Brno.
Mechanizace zemědělství – odborný časopis
Doporučené rozložení výuky: 2 vyučovací hodiny výuky v teoretickém vyučování, 6 hodin výuky v praktickém vyučování
Komplexní úlohu lze rozšířit nebo upravit na základě specifických podmínek školy.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vlastimil Dluhoš. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.