Mechanizační prostředky pro setí a sázení
41-u-3/AB85
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Mechanizační prostředky pro setí a sázení
Masarykova SŠ zemědělská a VOŠ, Purkyňova, Opava
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
26. 05. 2019 11:52
8
2. ročník, 3. ročník
individuální
Komplexní úloha si klade za cíl upevnit znalosti a pracovní dovednosti žáků při výuce strojů a zařízení používaných při setí a sázení. Žáci si při plnění komplexní úlohy aktivně zopakují probrané učivo, čímž u nich dojde k co možná největšímu zapamatování získaných znalostí. Žáci samostatně aktivně uplatňují získané vědomosti v pracovním listu, které si na závěr s vyučujícím vyhodnotí a získají zpětnou vazbu svých znalostí.
V praktické části učitel vybere vhodný stroj, na kterém se provádějí stanovené úkoly v pracovním listu. Při praktické činnosti pracují žáci s návodem k obsluze stroje a fyzicky přistaveným strojem. Žák si na základě práce s návodem k obsluze stroje samostatně zjistí důležité informace pro práci se stanoveným strojem. Zjištěné informace a postup prací při výkonu úkolu si zapíše do pracovního listu. Tímto je žák veden k samostatnosti, logické úvaze a samostatnému uvažování. Díky aktivnímu přístupu ze strany žáka dojde k trvalejšímu zapamatování získaných poznatků.
Žák:
1. Rozpoznává stroje a jejich základní části používané při setí, popisuje pracovní operace, které daný stroj provádí, a definuje význam těchto pracovních operací
2. Popisuje způsob práce secího stroje s osivem, určuje hlavní části secího stroje a způsoby seřízení základních částí na secím stroji
3. Popisuje možnosti a způsoby navádění strojů při setí na pozemku
Doporučený časový rozvrh činí 2 vyučovací hodiny.
4. Prakticky popisuje a provádí seřízení a přípravu secího stroje před setím, ovládá secí stroj v praktickém provozu při setí
Doporučený časový rozvrh činí 6 vyučovacích hodin.
Komplexní úloha může být využita v teoretické i v praktické výuce výše uvedených oborů a je rozdělena do dílčích částí.
1. dílčí část
2. dílčí část
Úlohu lze realizovat v teoretickém prostředí v učebně nebo v prostředí praktické výuky v dílně a na pracovišti smluvního partnera.
PC, tiskárna pro přípravu pracovních listů, konkrétní stroj při plnění praktické části úkolu.
1. dílčí část
2. dílčí část
Žák bude individuálně hodnocen za splnění zadaných úkolů následovně:
1. dílčí část
2. dílčí část
NEUBAUER, K. et al.: Stroje pro rostlinnou výrobu. SZN Praha, 1989. 716 s. ISBN 80-209-0075-6.
BAUER, F., SEDLÁK, P., ŠMERDA, T.: Traktory. Profi Press, Praha, 2006. 162 s. ISBN 80-86726-15-0.
ROH, J., KUMHÁLA, F., HEŘMÁNEK, P.: Stroje používané v rostlinné výrobě. ČZU Praha, 2004. 269 s. ISBN 80-213-0614-9.
KUMHÁLA, F. a kol.: Zemědělská technika – Stroje a technologie pro rostlinnou výrobu. ČZU Praha, 2007. 426 s. ISBN 978-80-213-1701-7.
Břečka, J. a kol.: Stroje pro sklizeň pícnin a obilovin. ČZU Praha, 2001. IBSN 80-213-0738-2.
SEDLÁK, P. a kol.: Stroje pro rostlinnou výrobu: návody do cvičení. 1. vyd. Brno: Vysoká škola zemědělská, 1993. 141 s. ISBN 80-7157-071-0.
RÉDL, Otta: Základy mechanizace 1: učebnice pro střední zemědělské školy. Praha: Credit, 1996. ISBN 80-901645-8-7.
Mechanizace zemědělství – odborný časopis
Doporučené rozložení výuky: 2 vyučovací hodiny výuky modulu v teoretickém vyučování, 6 hodin výuky modulu v praktickém vyučování
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vlastimil Dluhoš. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.