Pracovní náplň pokojské
65-u-2/AB80
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
E (tříleté, EQF úroveň 3)
65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus
Úklidové práce v ubytovacím zařízení
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace, Žákovská, Sokolov
Kompetence k učení
20. 05. 2019 19:58
16
1. ročník
individuální, skupinové
1
Hlavním cílem komplexní úlohy je naučit žáka správný postup a dodržování posloupnosti prací a časový harmonogram při provádění úklidu. Seznámí se s jednotlivými postupy, které je nutné provádět při úklidu ubytovacího zařízení.
Zpracováním komplexní úlohy Pracovní náplň pokojské získá žák odborné dovednosti potřebné k vykonávání činností v gastronomických ubytovacích provozech na úseku ubytování.
Dojde k provázání znalostí, které již žák získal v teoretické výuce.
Komplexní úloha má vazbu na NSK a to konkrétně u PK:
Úklidové práce v ubytovacím zařízení - pokojská (kód: 65-015-E)
Kompetenční požadavky k výkonu povolání
Žák
V rámci teoretické výuky zpracuje žák pracovní list samostatně, který mu bude sloužit jako zpětná vazba dosud získaných znalostí.
V průběhu výuky si žák povede zápisky a nákresy, které budou učitelem kontrolovány, ale nebudou součástí hodnocení.
V praktické výuce žák předvede dovednosti vedoucí ke kvalitně odvedeným pracovním úkonům nezbytných s plánováním a organizací úklidových činností.
Komplexní úloha je využita v teoretické výuce i v odborném výcviku výše uvedených oborů a je rozdělena do dílčích částí.
1. dílčí část
2. dílčí část
3. dílčí část
Organizační forma výuky teoreticko-praktická.
Teoretická ve školní učebně.
Praktická na školním odloučeném pracovišti nebo na pracovišti smluvního partnera.
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele teorie:
Učební pomůcky pro žáka:
Učební pomůcky učitele odborného výcviku (instruktora):
V rámci teoretické výuky zpracuje žák samostatně pracovní list, který mu bude sloužit jako zpětná vazba dosud získaných znalostí.
V průběhu výuky si žák povede zápisky a nákresy, které budou učitelem kontrolovány, ale nebudou součástí hodnocení.
V praktické výuce žák předvede dovednosti spojené s prací pokojské.
Hodnocení žáka
1. dílčí část
Hodnocení výborný
Žák samostatně a věcně správně popíše:
Jeho vyjadřování je logické, projev je kultivovaný a jazykově správný. Orientuje se v problematice, je pohotový.
Hodnocení chvalitebný - dobrý
Žák s drobnými chybami a pomocí učitele popíše většinu pracovních postupů.
Hodnocení dostatečný - nedostatečný
Žák se orientuje v dané problematice se značnými obtížemi, jeho projev vyžaduje neustálé vedení a doplňování učitelem, žák se dopouští chyb i v odborné terminologii.
2. dílčí část
hodnotí se věcná správnost odpovědí, aktivní přístup, samostatnost
žák získá za pracovní list maximálně 8 bodů, uspěl při získání 4 bodů
3. dílčí část
Hodnocení: výborný
Žák samostatně uklidí a připraví pokoj pro hosty v čase 45 minut.
Hodnocení: chvalitebný - dobrý
Žák jednotlivé pracovní úkony vykoná s drobnými chybami a nepřesnostmi, jeho výkon vyžaduje vedení učitele. Tempo je pomalejší.
Hodnocení: dostatečný - nedostatečný
Žák se orientuje v problematice úklidu pokoje s velkými potížemi, některé činnosti vynechává, manuálně není zdatný. Pomoc učitele je nezbytná
DRING Consult ing s.r.o., Oborová příručka Ubytovací služby, Praha, HK ČR, srpen 2009
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dagmar Vaďurová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.