Péče o kávovar a jeho příslušenství
65-u-2/AB79
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus
Jednoduchá obsluha hostů
Kompetence k učení
20. 05. 2019 16:43
8
2. ročník
individuální
Hlavním cílem komplexní úlohy je naučit žáky správný technologický postup péče o kávovar a jeho příslušenství, a to před zahájením, během i po ukončení provozu.
Při výuce jsou využívány zejména demonstrativní metody, ukázky, schémata a praktické předvedení úkolů.
Obsahem komplexní úlohy je:
péče o zařízení - údržba, ošetření
Očekávané výsledky učení vychází z PK 65-012-E Výpomoc při obsluze hostů, kdy absolvent po ukončení modulu:
ošetřuje a zabezpečuje technologická zařízení po ukončení provozu
Žák:
Úloha je doporučena pro využití v odborném výcviku oborů Stravovací a ubytovací služby a Práce ve stravování. Při výkladu je použita prezentace a praktické ukázky. Předpokladem pro vstup do modulu je znalost:
Průběh komplexní úlohy:
1. vyučující pomocí prezentace
2. žáci s pomocí pracovního listu
3. praktický úkol žáci
Úlohu lze řešit v odborné učebně nebo na pracovišti sociálního partnera (v reálném provozu).
Žák:
Žák úspěšně splní úlohu péče o kávovar a jeho příslušenství, která má 2 části v případě, že:
5 bodů – pracuje zcela samostatně bez dopomoci
3 body – pracuje váhavě, nejistě
1 bod – připraví zařízení s dopomocí
0 bodů – není schopen připravit zařízení k provozu
5 bodů – bezpečně používá zařízení a je schopen zdůvodnit své pracovní postupy
3 body – v zásadě používá zařízení bezpečně s drobnou chybou, ale při upozornění je schopen svoji chybu opravit a zdůvodnit správný postup
1 bod – výrazně porušuje zásady bezpečného používání zařízení
0 bodů – při práci se zařízením jedná nebezpečně svému zdraví i zdraví okolí
5 bodů – zcela bezchybně provede postup čištění všech zařízení
3 body – čistí zařízení s drobnými nedostatky, které je schopen při upozornění okamžitě napravit a objasnit
1 bod – vyčistí zařízení, ale nepracuje systematicky
0 bodů – není schopen vyčistit zařízení
5 bodů – dodržuje bezchybně všechny zásady bezpečnosti a je schopen zdůvodnit své pracovní postupy
3 body – dopustí se případného porušená zásady BOZP, ale při upozornění je schopen svoji chybu opravit a zdůvodnit správný postup
1 bod – porušuje zásady bezpečnosti
0 bodů – při práci se zařízením jedná nebezpečně svému zdraví i zdraví okolí
Aby žák splnil komplexní úlohu, musí získat alespoň 12 bodů z 20 možných. Při získání hraničních 12 bodů lze přihlédnout i k práci na pracovním listu komplexní úlohy.
VESELÁ, P. Kniha O kávě. Praha: Smart Press, 2011. ISBN 978-80-87049-34-1
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lucie Pláňková. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.