Housekeeping
65-u-2/AB78
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
E (tříleté, EQF úroveň 3)
65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus
Úklidové práce v ubytovacím zařízení
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace, Žákovská, Sokolov
Kompetence k učení
20. 05. 2019 15:55
16
3. ročník
skupinové
1
Komplexní úloha si klade za cíl připravit žáka nejprve po stránce teoretické tak, aby pochopil význam
a management zásob Housekeeping.
Naučil se základním principům při přípravě a rozvrhu úklidu v ubytovacím zařízení.
Při praktické činnosti se žák naučí rozvrhnout časově úklid, použití a ošetření inventáře, hlášení poruch, výměnu a doplnění inventáře v ubytovacím zařízení.
Žák
Doporučený časový rozvrh celkem v teorii činí 2 vyučovací hodiny.
Žák sleduje prezentaci a výklad
1. Organizační struktura úklidu
2. Management zásob v Housekeeping
Doporučený časový rozvrh činí 1 vyučovací hodina.
3. Popíše základní rozvržení úklidu a odpovědnost za něj
4. Popíše zvláštní servis poskytovaný hostům
Doporučený časový rozvrh činí 1 vyučovací hodina.
Je doporučena skupinová práce v teorii.
Doporučený časový rozvrh na odborném výcviku činí 12 vyučovacích hodin. Je doporučeno, aby žáci pracovali ve dvojicích.
Žák provede prakticky na odborném výcviku činnosti spojené s plánováním a organizací úklidových činností.
Komplexní úloha je využita v teoretické výuce i v odborném výcviku výše uvedených oborů a je rozdělena do dílčích částí.
1. dílčí část
2. dílčí část
3. dílčí část
Organizační forma výuky teoreticko-praktická.
Teoretická ve školní učebně.
Praktická na školním odloučeném pracovišti nebo na pracovišti smluvního partnera.
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele teorie:
Učební pomůcky pro žáka:
Učební pomůcky učitele odborného výcviku (instruktora):
V rámci teoretické výuky zpracují žáci pracovní list samostatně, který jim bude sloužit jako zpětná vazba dosud získaných znalostí.
V průběhu výuky si žáci povedou zápisky a nákresy, které budou učitelem kontrolovány, ale nebudou součástí hodnocení.
V praktické výuce žáci předvedou dovednosti vedoucí ke kvalitně odvedeným pracovním úkonům nezbytných s plánováním a organizací úklidových činností.
Hodnocení žáka
1. dílčí část
Hodnocení výborný
Žák samostatně, věcně a správně popíše organizační strukturu úklidu, management zásob v Housekeeping, popíše rozvržení úklidu, vysvětlí jednotlivé návaznosti, popíše inventář jeho použití, ošetření, manipulaci. Vysvětlí pojem Turn-Down Servis.
Jeho vyjadřování je logické, projev je kultivovaný a jazykově správný. Orientuje se v problematice, je pohotový.
Hodnocení chvalitebný - dobrý
Žák s drobnými chybami a pomocí učitele popíše většinu pracovních postupů v Housekeeping.
Hodnocení dostatečný - nedostatečný
Žák se orientuje v dané problematice se značnými obtížemi, jeho projev vyžaduje neustálé vedení a doplňování učitelem, žák se dopouští chyb i v odborné terminologii.
2. dílčí část
3. dílčí část
Hodnocení: výborný
Žák samostatně, věcně a správně vysvětlí všechny pracovní úkony nezbytné s plánováním a organizací úklidových činností. Při pracovní činnosti je samostatný, není nevyžadována pomoc učitele.
Hodnocení: chvalitebný - dobrý
Žák vysvětluje jednotlivé pracovní úkony s drobnými chybami a nepřesnostmi, jeho výkon vyžaduje vedení učitele. Tempo je pomalejší.
Hodnocení: dostatečný - nedostatečný
Žák se orientuje v problematice střediska s velkými potížemi, některé činnosti vynechává, manuálně není zdatný.
DRING Consult ing s.r.o., Oborová příručka Ubytovací služby, Praha, HK ČR, srpen 2009
MARKOS Dan a kolektiv, Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie 2 - Ubytovací služby, Wolters Kluwer ČR, 2016.
OV NSK - Odborné vzdělávání ve vztahu k NSK
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dagmar Vaďurová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.