Mléko a zakysané mléčné výrobky
65-u-2/AB64
E (dvouleté, EQF úroveň 2)
65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus
Mléko, mléčné výrobky a vejce
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace, Žákovská, Sokolov
Kompetence k učení
05. 05. 2019 22:05
4
4
1. ročník
individuální, skupinové
1
Cílem komplexní úlohy je poskytnout žákům teoretické základní znalosti o mléce a mléčných zakysaných výrobcích.
Žák získá vědomosti o mléce a mléčných výrobcích, jež svou rozmanitostí, pestrostí obohacují jídelníček.
Komplexní úloha je rozdělena do dílčích částí, které jsou uvedeny ve formuláři komplexní úlohy. Zadání a řešení jsou uvedeny v jednotlivých přílohách.
Cílem komplexní úlohy je poskytnout žákům teoretické základní znalosti o mléce a mléčných zakysaných výrobcích.
Žák získá vědomosti o mléce a mléčných výrobcích, jež svou rozmanitostí, pestrostí obohacují jídelníček.
Komplexní úloha je rozdělena do dílčích částí, které jsou uvedeny ve formuláři komplexní úlohy. Zadání a řešení jsou uvedeny v jednotlivých přílohách.
Očekávané výsledky učení
Žák
Ovládá charakteristiku mléka
Popíše význam mléka ve výživě
Rozdělí jednotlivé druhy mléka a mléčných zakysaných výrobků
Aplikuje získané teoretické poznatky
Žák sleduje prezentaci a výklad
Ovládá charakteristiku mléka a mléčných zakysaných výrobků
Uvede, jaké má mléko výživové složení
Vyjmenuje druhy mléka používaného v gastronomii
Vyjmenuje druhy zakysaných mléčných výrobků používaných v gastronomii
Vysvětlí, proč je důležité dodržovat hygienu pří skladování mléka a mléčných výrobků
Popíše skladování a vady mléka a mléčných výrobků
Vysvětlí, jak lze využit mléko a mléčné výrobky při přípravě pokrmů
Doporučený časový rozvrh činí 2 vyučovací hodiny.
Je doporučena skupinová práce v teorii. Využití PC techniky (práce s tablety).
Komplexní úloha je využita v teoretické výuce výše uvedených oborů a je rozdělena do dílčích částí.
1. dílčí část
prezentace slouží k vysvětlení a procvičení daného tématu
učitel vede žáky formou diskuse k pochopení tématu
žáci se aktivně zapojují a opakují si získané teoretické poznatky, doplňují informace získané z vlastní praxe
2. dílčí část
pracovní list slouží ke krátkému zopakování učiva
učitel vede žáky k samostatné činnosti, objasňuje a zodpovídá případné dotazy žáků k dané problematice
učitel dohlíží na průběh činnosti a konzultuje s žáky jejich chyby
učitel zkontroluje správnost výsledků
Organizační forma výuky teoretická ve školní učebně.
V rámci teoretické výuky vypracují žáci pracovní list samostatně, který jim bude sloužit jako zpětná vazba dosud získaných znalostí.
V průběhu výuky si žáci povedou zápisky a nákresy, které budou učitelem kontrolovány, ale nebudou součástí hodnocení.
Hodnocení žáka
1. dílčí část
posuzuje se věcná správnost výkladu pojmů, správná aplikace teoretických poznatků do praktických příkladů, způsob formulace, aktivita žáka
předpokládá se spolupráce učitele se žákem
je možné hodnotit aktivitu žáka
Hodnocení výborný
Žák samostatně, věcně a správně popíše téma mléko a zakysané mléčné výrobky, jejich složení, význam ve výživě, použití v gastronomii, využití při přípravě pokrmů.
Jeho vyjadřování je logické, projev je kultivovaný a jazykově správný. Orientuje se v problematice, je pohotový, využívá odborné terminologie.
Hodnocení chvalitebný - dobrý
Žák s drobnými chybami a pomocí učitele popíše téma mléko a zakysané mléčné výrobky, jejich složení, význam ve výživě, použití v gastronomii, využití při přípravě pokrmů.
Hodnocení dostatečný - nedostatečný
Žák se orientuje v dané problematice se značnými obtížemi, jeho projev vyžaduje neustálé vedení a doplňování učitelem, žák se dopouští chyb i v odborné terminologii.
2. dílčí část
žák získá za pracovní list maximálně 5 body, uspěl při získání 3 bodů
SEDLÁČKOVÁ, H. Technologie přípravy pokrmů 2, 2. vyd. Fortuna. Praha 2011. ISBN 978-80-7168-952-2
ŠÉBELOVÁ, Marie. Potraviny a výživa - obor Kuchařské práce (učebnice pro odborná učiliště). Praha, Parta ISBN: 97-8807-320-2613
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dagmar Vaďurová. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.