VSTUPNÍ ČÁST
Název komplexní úlohy/projektu
Úvod do Adobe InDesign – Hřiště
Kód úlohy
34-u-4/AB19
Využitelnost komplexní úlohy
Kategorie dosaženého vzdělání
L0 (EQF úroveň 4)
H (EQF úroveň 3)
Skupiny oborů
34 - Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie
Vazba na vzdělávací modul(y)
Adobe InDesign pro 1. ročník
Škola
SŠ mediální grafiky a tisku, s.r.o., Beranových, Praha 9
Klíčové kompetence
Datum vytvoření
01. 04. 2019 11:34
Délka/časová náročnost - Odborné vzdělávání
8
Délka/časová náročnost - Všeobecné vzdělávání
Poznámka k délce úlohy
Ročník(y)
1. ročník
Řešení úlohy
individuální
Charakteristika/anotace
Cílem komplexní úlohy je představení grafického programu Adobe InDesign, osvojení si jeho základních nástrojů a práce v něm. Žáci napodobují práci učitele a poté pracují samostatně. Komplexní úloha prověří, zda se žák dokáže v programu orientovat a dokáže ho ovládat v základní rovině.
JÁDRO ÚLOHY
Očekávané výsledky učení
Žák:
- pracuje v grafickém programu Adobe InDesign, přesouvá, přibližuje a oddaluje pohled v pracovním okně
- rozpozná chybějící písmo, identifikuje ho a zvolí vhodnou náhradu z fontové knihovny
- používá základní grafické nástroje
Specifikace hlavních učebních činností žáků/aktivit projektu vč. doporučeného časového rozvrhu
Výsledek učení: Pracuje v grafickém programu Adobe InDesign, přesouvá, přibližuje a oddaluje pohled v pracovním okně
2 hodiny
- žák používá nástroje pro pohyb v grafickém programu: Ruka, Mezerník, SCROLL myši
- žák používá nástroje pro přiblížení/oddálení: Lupa (ALT + SCROLL myši)
Výsledek učení: Rozpozná chybějící písmo, identifikuje ho a zvolí vhodnou náhradu z fontové knihovny
1 hodina
- žák najde chybějící písmo v dokumentu
- žák identifikuje chybějící písmo (panel nástrojů text/znak, horní programová lišta)
- žák nahradí chybějící písmo ručně (panel nástrojů text/znak, horní programová lišta)
- žák nahradí chybějící písmo automaticky (nástroj Najít písmo)
Výsledek učení: Používá základní grafické nástroje
5 hodin
- žák používá nástroje: Výběr (černá šipka) a Přímý výběr (bílá šipka)
- žák používá nástroje: Text, Horní a Dolní index, Glyfy
- žák používá nástroje: Linka, Obdelníkový a Elipsový rámeček, Pero
- žák používá nástroje: Změna barvy, Změna fontu a Změna velikosti písma
- žák používá nástroj Kapátko
- žák používá nástroj pro kontrolu chyb (Panel kontrola před výstupem/CTRL + SHIFT + ALT + F/CMD + SHIFT + ALT + F)
- žák používá nástroj pro duplikování (ALT + tah myší)
Metodická doporučení
- Komplexní úloha se skládá z části, ve které učitel představí grafický program Adobe InDesign a předvádí používání jeho základních nástrojů, a z části, kdy žáci pracují samostatně.
- Opakováním stejných postupů si žáci osvojí požadované dovednosti.
- V příloze je přiložena ukázka učebnice s vypracováním komplexní úlohy.
Způsob realizace
- Organizační forma výuky: odborně praktická
- Prostředí: školní učebna pro praktické vyučování
Pomůcky
Žák i učitel:
- PC vybavené grafickým programem Adobe InDesign
- dataprojektor s plátnem
VÝSTUPNÍ ČÁST
Popis a kvantifikace všech plánovaných výstupů
Žák vypracuje všechny úkoly v připraveném dokumentu Pracovni dokument_InD101.idml samostatně.
Kritéria hodnocení
Žák vyřeší úlohu, pokud splní všechny úkoly v připraveném dokumentu Pracovni dokument_InD101.idml. Správnost řešení posoudí učitel (dokument Reseni_InD101-reseni.idml) a ohodnotí ho klasifikačními stupni 1-5.
Doporučená literatura
- ANTON, Kelly Kordes a John CRUISE. Adobe InDesign CC: oficiální výukový kurz. Přeložil Marcel GOLIAŠ. Brno: Computer Press, 2017. ISBN 978-80-251-4857-0
Poznámky
Přílohy:
- Pracovní dokument_InD101.idml
- Řešení_InD101-reseni.idml
- Vazba_linky.eps (vazba do dokumentů InD101.idml)
- Náhled_Adobe ucebnice.pdf (ukázka učebnice s popisem vypracování komplexní úlohy)
Obsahové upřesnění
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Jiřička. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.