Formáty výkresů a druhy čar
36-u-3/AH92
H (EQF úroveň 3)
L0 (EQF úroveň 4)
36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie
23 - Strojírenství a strojírenská výroba
39 - Speciální a interdisciplinární obory
Základy kreslení strojních součástí
Střední průmyslová škola, Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Hradební, Hradec Králové
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů
30. 01. 2020 13:27
4
1. ročník
individuální
Cílem komplexní úlohy je ověřit znalosti spojené s učivem v modulu. Specifikovat jednotlivé formáty výkresů, použití a skládání. Zároveň i rozlišení čar, které se používají v technickém kreslení. Součástí úlohy je nejprve výklad učitele s pomocí prezentace s názornými ukázkami. Na závěr prověření znalostí pomocí otevřeného testu.
Žák:
Výuka probíhá formou frontálního výkladu s využitím prezentace a praktické ukázky skládání výkresu a apod.
Žák:
Komplexní úloha je koncipována pro teoretickou výuku příslušných oborů. Je základem pro další rozvíjení dovedností v odborném kreslení.
Frontální výklad s podporou dataprojektoru a praktickou ukázkou skládání výkresů.
Je rozdělena do dvou částí. Části by měly na sebe navazovat.
Po ukončení každé části následuje přezkoušení a ověření znalostí.
Dohled učitele nad žáky během plnění úkolů.
Hodnocení vypracovaných písemné a ústní zkoušky učitelem.
Teoretická s praktickými ukázkami, učebna.
Žák vyplní zadané pracovní listy.
Technické vybavení:
Učební pomůcky učitele:
Učební pomůcky pro žáka:
Žák:
Ústní zkouška – žák zodpoví všechny zadané otázky a případné doplňující otázky učitele.
Písemná zkouška – písemné odpovědi ze všech výsledků učení, 6 otevřených otázek.
Kritéria hodnocení zohledňují aktuální požadavky na výkon kvalifikace, ke kterému vzdělávání v oboru směřuje.
Skládá se ze dvou částí. Části jsou hodnoceny dohromady.
Písemná zkouška – každá otázka je hodnocena 3 body (celkem 18 bodů za zkoušku). Za každou úplnou a správně zodpovězenou otázku získá žák 3 body. Ke splnění písemné zkoušky musí žák získat alespoň 6 bodů.
Kritéria pro známky:
1 (výborný) - počet bodů: 16 - 18
2 (chvalitebný) - počet bodů: 12 - 15
3 (dobrý) - počet bodů: 9 - 11
4 (dostatečný) - počet bodů: 7 - 8
5 (nedostatečný) - počet bodů: 0 - 6
ŠVERCL, Josef. Technické kreslení a deskriptivní geometrie: pro školu a praxi. Praha: Scientia, pedagogické nakladatelství, 2003. ISBN 80-7183-297-9.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václav Nepokoj. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.