Výživa rostliny, druhy hnojiv
41-u-3/AF57
H (EQF úroveň 3)
M (EQF úroveň 4)
41 - Zemědělství a lesnictví
Výživa a hnojení rostlin
Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387, příspěvková organizace, Bělíkova, Frýdlant
Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, Komunikativní kompetence, Personální a sociální kompetence
02. 11. 2019 12:28
8
1. ročník
individuální, skupinové
8
Materiál obsahuje pracovní list, který navazuje na učivo modulu výživa a hnojení rostlin. Realizace komplexní úlohy probíhá ve školní laboratoři nebo odborné učebně.
Komplexní úloha přispívá k osvojení výsledků učení modulu Výživa a hnojení rostlin, které vycházejí z RVP pro obor vzdělání 41-41-M/01 Agropodnikání:
3 vyučovací hodiny – výklad, charakteristika hnojiv a výživy rostlin, význam jednotlivých prvků pro růst a vývoj rostliny s uvedením příkladů jejich nedostatku a přebytku
3 vyučovací hodiny – ukázka vzorků průmyslových hnojiv a jejich charakteristika, aplikace, použití
2 vyučovací hodiny – pracovní list
Úloha je využitelná v teoretickém vyučování, může sloužit ve skupinové výuce, počet žáků v jedné pracovní skupině je variabilní (8 až 12). Tato komplexní úloha může být využita v oborech vzdělání 41-51-H/01 Zemědělec – farmář i 41-41-M/01 Agropodnikání, stejně tak i u oboru vzdělání 41-55-H/01 Opravář zemědělských strojů.
Je třeba zařadit zcela specifické způsoby hnojení luskovin, což znamená upevnit vědomosti týkající se hlízkových bakterií na kořenech rostlin čeledi Fabaceae, příjmu dusíku přeměnou vzdušného dusíku na přijatelné formy pro rostlinu (NO3-, NH4+).
teoreticko-praktická
Jednotlivé druhy hnojiv, PC s připojením na internet a běžným textovým editorem, tiskárna, dataprojektor, psací potřeby, papír
Žáci vysvětlí základní zákony ve výživě rostlin.
Žáci objasní význam hlavních živin pro růst a vývoj rostliny.
Žáci vysvětlí a popíšou příjem živin a vody rostlinou.
Žáci objasní význam hnojení a uvedou příklady využití hnojiv.
Žáci určí a charakterizují základní druhy průmyslových hnojiv.
Žáci správně objasní význam hlavních živin pro růst a vývoj rostliny.
Žáci správně vysvětlí a popíšou příjem živin a vody rostlinou.
Žáci objasní význam hnojení a uvedou konkrétní příklady využití významných hnojiv.
Žáci správně určí a charakterizují základní druhy průmyslových hnojiv – 10 vzorků.
TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 2. Praha: Credit, 1999. ISBN 80-902295-7-3.
Určeno pro 1. ročník.
OV RVP - Odborné vzdělávání ve vztahu k RVP
Materiál vznikl v rámci projektu Modernizace odborného vzdělávání (MOV), který byl spolufinancován z Evropských strukturálních a investičních fondů a jehož realizaci zajišťoval Národní pedagogický institut České republiky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miroslav Kudrna. Creative Commons CC BY SA 4.0 – Uveďte původ – Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.